اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950727162145980

در کلیه سطوح پایتخت به بهره برداری می رسد

سامانه جامع توزین و آمار پسماند

کد: 13950727162145980

https://goo.gl/bflnko

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: سامانه جامع توزین و آمار پسماند در کل سطح شهر تهران و مجتمع پردازش و دفع آرادکوه به بهره‌برداری رسیده است و می‌توان به صورت آنلاین آمار توزین، زمان و مکان بارگیری و تخلیه خودروهای حامل پسماند را تهیه کرد.

سامانه جامع توزین و آمار پسماند

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، جعفری مدیرعامل سازمان در تشریح سامانه جامع توزین و آمار پسماند که در مهرماه سال جاری در تمامی سطوح پایتخت به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: این سامانه شامل دو بخش کلاینت و مدیریت تحت وب است که در پرتال شهرداری تهران فعال می‌باشد.

وی افزود: بخش کلاینت این سامانه به کسب اطلاعات از فرایندهای اجرایی ایستگاه‌های میانی خدمات شهری و مرکز پردازش و دفع آرادکوه مربوط می‌شود؛ به طوری که داده‌ها از این مراکز دریافت و برای پردازش تحت وب به سرور منتقل می‌شود.

 جعفری به گزارش‌گیری و رصد روند کار باسکول توسط دوربین پلاک‌خوان تحت سامانه جامع توزین و آمار پسماند اشاره و تصریح کرد: خودروی حامل پسماند با ورود به ایستگاه‌ توسط باسکول توزین شده و مشخصات آن با توجه به اطلاعاتی که از قبل در سامانه به ثبت رسیده، به وسیله دوربین پلاک‌خوان تایید می‌گردد. به این ترتیب تاریخ، مکان و مقدار پسماند تخلیه شده به طور دقیق مشخص می‌شود. سپس پسماند ورودی در ایستگاه میانی تخلیه شده و در این مرحله بارنامه الکترونیکی با مشخصات کامل صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: پسماندها توسط سمی تریلرها به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه انتقال یافته و پس از توزین بنا بر ماهیتشان وارد خطوط پردازش یا دفع می‌شوند. در این مرحله با استفاده از سامانه جامع توزین و آمار پسماند، کنترل ورودی و خروجی کامیون‌های حامل پسماند از منظر مدیریتی به آسانی قابل بررسی است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با بیان این که مقدمات پروژه توزین و آمار پسماند شهر تهران از اواخر دهه هفتاد مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: نرم افزار DOS توزین پسماند در آن سال‌ها تولید شد اما با مکانیزه‌شدن دستگاه‌ها در سال 86، روند توزین پسماند تغییر کرد و نسخه اول سامانه توزین و آمار پسماند که به صورت Ofline داده‌ها را در یک بازه زمانی مشخص به سرور منتقل می‌کرد؛ در سیستم‌های مدیریت پسماند در سطح شهر تهران به اجرا درآمد.

وی افزود: سامانه مذکور در اواسط سال93 مورد بهره‌برداری سازمان مدیریت پسماند قرار می‌گرفت. اما با توجه به حجم کاری موجود در آن زمان و عدم پاسخ‌گویی سیستم هم‌چنین شکل‌گیری دیدگاه‌های جدید مدیریتی، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در ساختار این سامانه احساس شد. بنابراین فاز اول سامانه جامع توزین و آمار پسماند با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری که شامل نیازسنجی و برنامه‌نویسی بود؛ کلید خورد و در آبان ماه سال گذشته به صورت آزمایشی در ایستگاه دارآباد اجرا و اطلاعات پایه خودرویی و قراردادی وارد سیستم شد.

جعفری با اشاره به تجهیز تمامی ایستگاه‌های میانی خدمات شهری تا ابتدای مردادماه 1395 به سامانه جامع توزین و آمار پسماند، گفت: پس از اتمام دوره آزمایشی یک ‌ماهه و رفع عیوب و نواقص سیستم، با شروع ماه مهر سال جاری اجرای این سامانه به طور اختصاصی نیز در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کل سطح شهر تهران و مجتمع پردازش و دفع آرادکوه به سامانه جدید توزین و آمار پسماند مجهز هستند و می‌توان به صورت آنلاین آمار توزین، زمان و مکان بارگیری و تخلیه خودروی حامل پسماند را تهیه کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، شناسایی ماشین‌آلات خودرویی توسط دوربین پلاک خوان، امکان گزارش‌گیری عملکرد پیمانکاران به طور روزانه و ماهانه، صدور بارنامه الکترونیکی و کاهش قابل توجه میزان خطا در تمام اطلاعات ورودی و خروجی کمتر از 5درصد را از مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه دانست.

وی با بیان این مطلب که داده‌های خروجی سامانه جامع توزین و آمار پسماند در برنامه‌ریزی به مدیران ارشد و اجرایی خدمات شهری کمک می‌کند تا عملکرد ناوگان جمع‌آوری و حمل و نقل پسماند را بهبود ببخشند، گفت: فاز دوم این سامانه با پنل‌های مدیریتی تحلیل-آماری مرتبط است و بر مبنای داده‌کاوی و تکنیک‌های مدرن مدیریتی، برای تجزیه و تحلیل شرایط، مورد استفاده مدیران قرار می‌گیرد. در واقع نوعی سیستم تصمیمی یا DSS می‌باشد که کمک حال مدیران خواهد شد و براساس تجارب و اطلاعات، تحلیل‌ها و راه‌کارهایی را به منظور بهینه‌سازی مدیریت ناوگان حمل و نقل پسماند، کاهش تولید پسماند و جلوگیری از تخلفات احتمالی به مدیران ارشد سازمان مدیریت پسماند و مدیران اجرایی خدمات شهری مناطق ارائه می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

سازمان مدیریت پسماند شهر تهران متولی اصلی مدیریت بر چرخه دفع پسماند و بازیافت پسماند در شهر تهران است. این سازمان در سال 1389 از ادغام سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران و سازمان خدمات موتوری تشکیل شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه