اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950729163805793

استان یزد صدرنشین بوم گردی های کشور

کد: 13950729163805793

https://goo.gl/4lj066

، تهران , (اخبار رسمی): استان یزد با چهل و نه اقامتگاه بوم گردی در کشور پیشتاز است.

استان یزد صدرنشین بوم گردی های کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،محمدرضا نصیری، معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره میراث فرهنگی و گردشگری یزد با اعلام این خبر گفت: با گسترش اقامتگاه های بوم گردی، فرصت های خوبی در زمینه توسعه سفرهای طبیعت گردی در میان خانواده های ایرانی فراهم شده است و ایجاد این اقامتگاه‌ ایمن سازی جوامع محلی را به دنبال دارد.

وی افزود: ایجاد اقامتگاه های بوم‌گردی عینی‌ترین راهکار توسعه گردشگری روستایی و جذب مسافر در فضاهای بومی و طبیعی می باشد که برای ساکنان شهرهای شلوغ و مسافران داخلی و خارجی، اقامت در یک محیط بومی و طبیعی را به ارمغان می آورد و ساماندهی این فضاها که مبتنی بر حفظ اصالت ‌های معماری و مصالح بومی سازگار با اقلیم راه ‌‌اندازی می‌شود علاوه بر تامین آرامش و امنیت گردشگران، فرصت آشنایی آنها با نحوه معیشت و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی سنتی را نیز فراهم می‌آورد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق گفته معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم اکنون سیصد و بیست و هفت اقامتگاه بوم گردی دارای پروانه بهره برداری در بیست و چهار استان کشور و منطقه آزاد به فعالیت مشغول می باشند که دستاورد شکوفایی ظرفیت های گردشگری در روستاها و محیط های طبیعی و تاریخی کشور است که از اصالت فرهنگی و بومی ویژه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد پس از استان های کرمان و اصفهان دارای بیشترین تعداد اقامتگاه بوم گردی در کشور می باشد خاطرنشان ساخت: توجه به کیفیت اقامتگاه های بوم گردی و ارتقای خدمات مورد نظر آنها با مورد توجه قرار دادن دو موضوع آموزش و نظارت، همزمان با پیشبرد کمیت و افزایش تعداد واحدها می توان از ظرفیت اینگونه اقامتگاه ها در توسعه گردشگری استان به نحو احسن استفاده کرد.

اقامتگاه های بوم گردی واحدهایی هستند که «در محیط های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعت گردان را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیط های طبیعی فراهم می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی