اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801164955517

مکانیزه کردن گمرکات ضروری است

کد: 13950801164955517

https://goo.gl/xQ4y46

، تهران , (اخبار رسمی): برای مبارزه اصولی با قاچاق کالا، دستگاه های نظارتی باید قوی تر با قاچاق سازمان یافته مبارزه کنند.

مکانیزه کردن گمرکات ضروری است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علیرضا راسی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه صنفی اتو سرویس تهران با تاکید بر توقف ورود کالای قاچاق گفت: قاچاق، اقتصاد کشور را تضعیف کرده است و تاکید مقام معظم رهبری و دیگر مقام های عالی نظام نیز بر مبارزه با قاچاق است؛ از این رو تمرکز اصلی مسئولان باید بر مبادی اصلی باشد .

وی با بیان اینکه حجم وسیع کالای قاچاق از مبادی ورودی به کشور وارد می شود، تصریح کرد: فرایندهای عبور کالا از گمرکات باید مکانیزه شوند و شیوه های سنتی کنترل کالا باید کنار گذاشته شود تا امکان پیگیری و شناسایی کالای قاچاق بیشتر شود .

راسی تاکید کرد: مجازات های در نظر گرفته شده برای قاچاقچیان کالا باید به گونه ای باشد که بازدارندگی ایجاد کند و شرایط ورود کالای قاچاق برای وارد کننده ناامن باشد؛  در مقابل ، شرایط و تعرفه ورود کالا به صورت قانونی باید اصلاح شود تا واردکنندگان کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به سهولت کالارا وارد کنند.

وی افزود: متاسفانه در برخی محصولاتی همچون نفت، بنزین و گازوییل شاهد قاچاق کالا از داخل کشور به خارج و خروج سرمایه ها از کشور هستیم ؛ با توجه به وسیع بودن مرزهای کشور با بیش از  یک میلیون و  648 هزار کیلومتر مربع ، باید کنترل ها در مبادی ها افزایش یابد که این مساله عزم جدی دستگاههای نظارتی را طلب می‌کند.

راسی، با بیان اینکه اصناف در مبارزه با  قاچاق کالا پیشتاز بوده و هستد، گفت: همه اصناف به ویژه صنوف تولیدی بیشترین متضررین قاچاق هستند ؛ از این رو کسبه به دنبال فعالیت های قانونی و خرید و فروش کالا از مسیر صحیح هستند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف آخرین حلقه توزیع کالا هستند و نقشی در ورود کالا به کشور ندارند، افزود: دستگاه های نظارتی باید علاوه بر کنترل مرزها و مبادی رسمی کالا، انبارهای کالای قاچاق بخصوص قاچاق سازمان یافته را شناسایی و با قاچاقچیان برخورد کنند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]