اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801164965989

احداث تونل آرش- اسفندیار به مرز 50 درصد رسید

کد: 13950801164965989

https://goo.gl/F1iZXf

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیشرفت 90 درصدی عملیات حفاری تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش خبر داد.

احداث تونل آرش- اسفندیار به مرز 50 درصد رسید

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران،  علیرضا جاوید با بیان آنکه ارتباط خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش، با احداث یک تونل دو طبقه، یک تونل دو خط شرق به غرب و مسیری در تراز صفر برقرار خواهد شد، افزود: عملیات حفاری تونل 5/1 کیلومتری حدفاصل خیابان آرش تا بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش در 3 مقطع کاری مختلف ادامه دارد و به پیشرفتی حدود 90 درصد رسیده که معادل حدود 50 درصد کل عملیات اجرایی پروژه است.

 جاوید با بیان آنکه در پروژه مذکور، خیابان آرش از زیر بزرگراه مدرس و با احداث یک تونل دو طبقه به بلوار اسفندیار متصل می‌شود، گفت: در ادامه، ارتباط مسیر غرب به شرق بزرگراه نیایش به بلوار اسفندیار با استفاده از سطح موجود برقرار شده و برای اتصال مسیر شرق به غرب بلوار اسفندیار به بزرگراه نیایش نیز یک تونل دو خط احداث می شود. به این ترتیب در حالی که مسیر اصلی پروژه از شرق به غرب و حدفاصل خیابان آرش شرقی تا بزرگراه نیایش تعریف شده است، می‌توان از طریق دسترسی های فرعی این پروژه، از خیابان آفریقا به بلوار اسفندیار و در ادامه به بزرگراه نیایش ارتباط یافت. همچنین با توجه به دو طبقه بودن تونل زیر بزرگراه مدرس، دسترسی خیابان آرش غربی به خیابان آرش شرقی نیز برقرار می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بهره برداری از ششمین طرح تونلی شهر تهران را سبب تسهیل دسترسی های شرقی- غربی در یکی از پرتراکم ترین مناطق پهنه شمالی پایتخت(منطقه 3) دانست و افزود: تونل ارتباطی خیابان آرش- بلوار اسفندیار- بزرگراه نیایش، تبعات ترافیکی ناشی از قطع ارتباط معابر شرقی- غربی منطقه توسط بزرگراه شهید مدرس و خیابان ولیعصر(عج) را به حداقل خواهد رساند.
جاوید در تشریح روند پیشرفت عملیات اجرایی در سایر جبهه‌های کاری پروژه، از پیشرفت عملیات اجرای لایه‌های آب بند ژئوتکستایل و ژئوممبران در این تونل ارتباطی خبر داد و گفت: ششمین تونل ترافیکی پایتخت همانند تونل‌های رسالت، نیایش، امیرکبیر و شهدای غزه به صورت آب بند کامل احداث خواهد شد و در محله بهره برداری نیز به صورت هوشمند مدیریت می‌شود.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در حالی که 120 متر از طول تونل شرق به غرب بلوار اسفندیار به بزرگراه نیایش زیر بتن نهایی رفته است، عملیات اجرای لایه‌های آب‌بند در تونل دو طبقه زیر بزرگراه مدرس نیز آغاز شده است.
گفتنی است کارفرمای پروژه احداث تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش، شهرداری منطقه 3 بوده و سازمان مهندسی و عمران شهر تهران که از سازمان‌های تابعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران است، اجرای آن را بر عهده دارد. همزمان با اجرای این پروژه بیش از 950 متر از طول تونل انتقال آبهای سطحی ولنجک از طریق احداث تونلی به قطر حدود 5/11 متر اصلاح می‌شود تا به جای عبور از زیر املاک مسکونی در طول مسیر خیابان اسفندیار، خیابان آرش غربی و بزرگراه مدرس به سمت پایین‌دست ادامه یابد. پیشرفت عملیات حفاری این تونل از مرز 85 درصد فراتر رفته و 200 متر از طول آن آب‌بند شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه