اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801165085608

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

بهره گیری ایران ازتجارب موفق جهان دردولت الکترونیک

کد: 13950801165085608

https://goo.gl/a2P6A8

، تهران , (اخبار رسمی): جهانگرد با بیان این که در تکامل و تعالی اجرای طرح جامع دولت الکتروینک از تجارب موفق جهانی بهره می گیریم افزود: فعالیت های مربوط به دولت الکترونیک در ایران بیش از یک دهه است که آغاز شده اما در مراحل تکاملی در صدد اجرای تدابیری هستیم که با هزینه کمتر و سرعت بیشتری این طرح را به نتیجه کامل برسانیم.

بهره گیری ایران ازتجارب موفق جهان دردولت الکترونیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران،  معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درهمایش  کارگروه  طرح جامع دولت هوشمند جمهوری اسلامی اظهار داشت: هدف این کارگروه بنیان نهادن یک برنامه جامع و یک طرح راهبردی برای ترسیم نقشه راه دولت هوشمند ایران در مراحل تعاملی و تکمیلی آن است تا همراه با شروع برنامه ششم توسعه و پس از نهایی شدن اقدامات برنامه پنجم را به اجرا برسانیم.

وی تاکید کرد: در دوره دوم پیاده سازی دولت الکترونیک در صدد استقرار پرتال و وب سایت های دولتی هستیم که  دستگاهها این  امکان را فراهم سازند تا به طور کامل با مخاطبین خودشان تعامل داشته  و وارد مبادله دیتا ، کالا و  خدمات شده و همچنین امکان  پرداخت هزینه خدمات در وب سایت ها  انجام گیرد .
جهانگرد از اجرای کامل سه پرو‍ژه کلیدی در راستای تکامل طرح جامع الکترونیک  تا دوماه آینده خبر داد و گفت: پس از راه اندازی زیر ساخت های تعامل پذیری و یکپارچه سازی سه پروژه کلیدی در دستور کار قرار گرفت و پروژه نظام هویت دیجیتال  که به طور کامل استقرار یافته است ، نظام آدرس دهی دیجیتال که با تکمیل GNAFبر روی کد پستی  نیز به زودی کامل می شود.و همچنین انجام تراکنش های مالی بر بستر تلفن همراه  نیز تا حدودی  نهایی شده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد:  بقیه خدمات در راستای استقرار کامل دولت الکترونیک همچون سلامت ، آموزش تجارت به صورت نسبی انجام گرفته است و  به زودی طرح های تکاملی آن عرضه می شود.
جهانگرد با بیان این که  برای تکامل و تعالی این طرح ها به دنبال استفاده از تجربیات بهینه در دنیا هستیم تصریح کرد: از جمله این کشور های پیشرو کره جنوبی و موسسه نایپا  بوده که در واقع  سازمان فناوری اطلاعات کره جنوبی است که زیر مجموعه وزارت ICT کره جنوبی فعالیت دارد در این راستا   یک ارزیابی میدانی  با کمک متخصصان و مشاوران آن داشته ایم و در مرحله بعد طرح پیشنهادی آنان برای تکامل مورد استفاده قرار می گیرد .
وی ادامه داد: هدف استفاده از تجارب موفق دنیا در اجرای دولت الکترونیک و بومی سازی و متناسب سازی راهبردها با سیاست های بالا دستی خودمان است.
وی گفت: نکته اساسی در مورد استقرار و تکامل دولت الکترونیکی لزوم توجه به موقعیت زمانی بوده که در حال حاضر این مهم با نزدیکی به تصویب برنامه ششم میسر می شود  در این میان انتظار می رود  هم زمان با تصویب برنامه ششم ، مرحله سوم طرح پیاده سازی دولت الکترونیک نیز به موقع اجرا شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: اجرای دولت الکترونیک نیازمند همکاری تمامی بخش های کشور و دستگاههای اجرایی است تا هر چه سریعتر بتوانیم خدماتی که مردم انتظار دارند را در دسترس آنها قرار دهیم.
وی گفت: کار دولت فراهم نمودن تمامی زیر ساخت ها و جلب مشارکت مردم برای اخذ خدمات است .
جهانگرد در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه سرشماری نفوس و مسکن 1395 نشان داد همکاری مردم عزیر کشورمان در تعامل با دولت فراتر از انتظارات بوده و رکورد جهان را  این بار هم شکستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]