اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950802165785517

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبرداد

راه اندازی سامانه جامع انبارها

کد: 13950802165785517

https://goo.gl/iw1uxa

، تهران , (اخبار رسمی): سامانه جامع انبارها آزمایش های خود را سپری کرده است و بزودی در سراسر کشور بکارگیری خواهد شد.

راه اندازی سامانه جامع انبارها

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به راه اندازی این سامانه گفت: در این سامانه همه انبارهای کشور و محل نگهداری کالا و مبدا و مقصد کالاها باید ثبت  و کد شناسایی گرفته شود.

وی ادامه داد: اگر نام انبار در این سامانه ثبت نشده باشد آن انبار غیر قانونی و کالاهای آن بعنوان کالای قاچاق تلقی خواهد شد که کار کوتاه مدت این ستاد، ماموریت ضربتی دستگاههای کاشف از جمله نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات است .

وی با اشاره به اینکه افزایش کشفیات کالاهای قاچاق بدلیل رویکرد ضربتی نیروی انتظامی است  افزود: از اواخر سال گذشته و شش ماهه نخست امسال 12 هزار محل نگهداری کالا در کشور شناسایی شد که از تعداد 1270 انبار مشکوک و بازرسی شدند.

خورشیدی کشفیات کالای قاچاق از موارد بازرسی ها، زیاد بود، خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره 4 ماده 18 قانون مصوب مهر 94 به دولت اختیار داده شد برای کالاها شبکه توزیع تعریف کند و براین اساس هر کالایی از این شبکه خارج شود قاچاق محسوب می شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان گفت: درخصوص سوخت، این شبکه از پیش تعریف شده بود اما در باره لوازم بهداشتی و دارویی کار آغاز شده و در باره بقیه کالاها نیز برنامه ریزی شده است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]