اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167075793

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد

امید بخشی صنعت گردشگری کشور پس از برجام

کد: 13950803167075793

https://goo.gl/g8qLpo

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت گردشگری کشور پس از توافق هسته ای و برجام وارد فضایی امیدبخش و روشن شد.

امید بخشی صنعت گردشگری کشور پس از برجام

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ، مسعود سلطانی فر،معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شورای اداری شهرستان تفرش با اعلام این خبر گفت: بسیاری از مذاکرات پیش از توافق هسته ای برای بهبود حوزه گردشگری منجر به امضای قرارداد نشد، اما این امر پس از توافق هسته ای و برجام تغییر کرد و جنبه عملی و اجرایی به خود گرفت و کشورمان را وارد فضایی جدید، سودآور، مفید و ارزشمند کرد.

سلطانی فر تصریح کرد: امروزه موفقیت در مذاکرات هسته ای، برجام و توافق با طرف مقابل اقدامی چشمگیر و بزرگ محسوب می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: تحریم های ناعادلانه بر ضد ایران پیشرفت کشور را سال ها به تعویق انداخت و بنیان های اقتصادی کشور را بطور جدی تهدید کرد.
سلطانی فر اضافه کرد: امروز به برکت همکاری مردم فرایند توسعه و پیشرفت کشور به خوبی دنبال می شود، البته در برخی زمینه ها سرعت پیشرفت متفاوت است.
وی مشکلات اقتصادی و تحریم ها را به عنوان دو معضل مهم دولت تدبیر و امید در بدو آغاز فعالیت خواند و اضافه کرد: با تلاش دولت کاهش تورم، رفع تحریم ها و ایجاد آرامش در بازار ارز، قیمت ها بوجود آمد و دولت هم اکنون سعی دارد با تمهیدات لازم رونق اقتصاد و بهبود وضعیت اشتغال را فراهم کند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: سایه جنگ، درگیری نظامی و تهدیدات کشورهای مختلف به ویژه کشورهای 1+5 بر ضد ایران از دیگر مشکلات پیش روی کشور بود، زیرا گروهی از دشمنان بر این باور بودند که ایران بر تعهدات خود پایبند نبوده و با مذاکرات سعی در خرید زمان داشته اند.
سلطانی فر با اشاره به تمایل سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در اقتصاد کشورمان، تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید جناح بندی را کنار گذاشته و با تامین امنیت، حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران، افراد را به سرمایه گذاری ترغیب کنند تا زمینه اشتغالزایی برای جوانان فراهم شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان مرکزی و به خصوص شهرستان تفرش در تمام ابعاد از جمله مراکز دانشگاهی و صنعتی رشد کرده و همچنین دارای امکاناتی مطلوب برای سرمایه گذاری است.
سلطانی فر اضافه کرد: این استان باید مانند یک کشور بزرگ در خلق ارزش افزوده، ایجاد اشتغال موثر و در عرصه تجارت خارجی نقشی موثر داشته باشد.
وی گفت: استان مرکزی از نظر جاذبه های تفریحی و گردشگری از قابلیت های ارزشمندی برخوردار است و بسیاری از مشاهیر علوم مختلف و همچنین معمار کبیر انقلاب از این استان بوده اند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: مدیران باید توسعه، تغییر و تحول را سرمنشاء کار خود قرار داده و نباید در راستای حفظ وضعیت موجود فعالیت کنند.
سلطانی فر با اشاره به بررسی مشکلات به شهرستان تفرش پیش از سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی، اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری طرح های این شهرستان که در توسعه و پیشرفت استانی دخیل است، در اولویت قرار می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی