اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167495464

بوته‌های چای به خواب رفتند

آمار نهایی برگ سبز خریداری‌شده 234میلیارد تومان

کد: 13950803167495464

https://goo.gl/BTb8BW

، تهران , (اخبار رسمی): با اتمام دوره بهره‌برداری چای، آمار کلی به 139 هزار تن رسید که ارزشی معادل 234 میلیارد تومان است و تاکنون 152 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

آمار نهایی برگ سبز خریداری‌شده 234میلیارد تومان

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان چای کشور با اعلام این خبر گفت: فصل بهره‌برداری از باغ‌های چای به اتمام رسیده و بوته‌ها در فصل خواب هستند.

محمدولی روزبهان افزود: با افزایش 60 درصدی تولید در مقایسه با سال گذشته آمار کل برگ سبز خریداری‌شده از بهره‌برداران به 139 هزار تن رسید که حدود 70 درصد آن درجه دو و 30 درصد را برگ سبز درجه یک تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای معادل 234 میلیارد تومان است که 152 میلیارد تومان آن به حساب چایکاران واریز شده و مابقی آن در هر هفته پنج میلیارد تومان واریز می‌شود.

روزبهان ادامه داد: این در حالی است که ارزش کل برگ سبز خریداری‌شده در سال گذشته 136 میلیارد تومان بود.

وی تصریح کرد: مطابق مصوبه بودجه، قدرالسهم دولت به‌صورت کامل پرداخت شده و کارخانه‌ها باید از فروش محصولات قدرالسهم خود را رداخت کنند تا تسویه کامل انجام شود.

آغاز فصل هرس باغ‌های چای از اواخر آبان‌ماه

رئیس سازمان چای کشور از انجام هرس باغ‌های چای از اواخر آبان‌ماه خبر داد و یادآور شد: امسال برای هر هکتار هرس کف‌بر شش میلیون تومان و برای هرس کمربر سه میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که زمان آغاز آن بسته به منطقه از اواخر آبان تا دی‌ماه خواهد بود.

روزبهان تأکید کرد: در سال جاری به‌زراعی و جوان‌سازی چهارهزار هکتار از باغ‌های چای مدنظر است.

وی اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور نیز در حال حاضر 41 هزار نفر عضو و 40 میلیارد تومان سرمایه دارد.

روزبهان همچنین گفت: امسال 50 میلیارد تومان وام برای انجام عملیات به‌زراعی، هرس و احیا از سوی کارخانه‌ها و دولت پرداخت می‌شود.

آخرین چای سنواتی موجود در کشور مربوط به سال 1388 است

رئیس سازمان چای کشور درباره میزان تولید چای خشک و چای‌های سنواتی موجود افزود: در سال گذشته کل چای خشک تولیدشده 19 هزار و 600 تن بود که تمام آن به فروش رفت.

وی خاطرنشان کرد: از تولید سال 1393 نیز چای خشکی باقی نمانده و پیش‌بینی می‌شود که از تولید 30 هزار تنی چای خشک امسالی، در فصل سرما که مصرف بیشتر است، تمامی آن به فروش برسد.

روزبهان ادامه داد: آخرین چای سنواتی موجود در انبارها مربوط به سال 1388 است که تنها قابلیت صادرات برای مصارف صنعتی را داشته و اجازه ورود به بازار مصرف را ندارد.

وی تصریح کرد: بخشی از چای سنواتی، توسط بانک ملی به مزایده گذاشته شده که مراحل اداری آن در حال انجام است.

روزبهان یادآور شد: کل چای‌های سنواتی موجود در کشور کمتر از 50 هزار تن است که تمامی آن در انبارهای تحت کنترل و پلمپ نگهداری می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: چای‌های سنواتی تحت نظارت دستگاه‌های مربوطه است و فقط در شرایط کنترل‌شده اجازه صادرات برای مقاصد صنعتی ازجمله تولید عطر، رنگ و سایر موارد را دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی