اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168685517

دور جدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی آغاز شد

عرضه اعتباری ماشین آلات ایتالیایی

کد: 13950804168685517

https://goo.gl/Cxw2xp

، تهران , (اخبار رسمی): در طرح جدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، بازرسان اتحادیه با مراجعه به واحدهای صنفی، کالاهای بدون اصالت را شناسایی و به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش می کنند.

عرضه اعتباری ماشین آلات ایتالیایی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران،  محمد طحان پور رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران  گفت: در این طرح، بازرسان اتحادیه وجود کالاهای بدون اصالت را صورتجلسه می کنند و از مسوول مستقر در واحد صنفی امضا می گیرند.
وی ادامه داد: کالاهای صورتجلسه شده، نزد واحد صنفی امانت می مانند و واحد صنفی حق فروش آنها را ندارد تا سازمان تعزیرات تکلیف آنها را روشن کند؛ در صورتی که این کالاها عرضه شود، واحد صنفی در مرتبه نخست دو برابر قیمت آن کالا، در مرتبه دوم چهار برابر و در مرتبه سوم شش برابر قیمت آن کالا جریمه می شود.
طحان پور با رد افزایش قیمت انواع لوازم خانگی که گفته می شود با اجرای طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگی در بازار رخ داده است، گفت: اتحادیه در حال جمع آوری قیمت عرضه محصولات داخلی و خارجی از کارخانه ها و نمایندگی نشان های مختلف است و به محض اینکه این اسناد جمع آوری شود، برای اطلاع مردم در پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران به اشتراک گذاشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، در برخی از مراکز عرضه لوازم خانگی مانند «امین حضور» نمایندگانی انتخاب و بازرسانی فعال کرده ایم.
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای قاچاق از سطح عرضه جمع آوری شده اند، گفت: شنیده می شود برخی ها در اطراف مراکزی مانند امین حضور کالاهای قاچاق خود را انبار کرده اند.
وی تعداد واحدهای عرضه کننده لوازم خانگی در تهران را حدود دو هزار و 150 واحد اعلام کرد و گفت: از این میزان یک هزار و 650 واحد دارای پروانه کسب هستند و کمتر از 500 واحد بدون پروانه فعالیت می کنند؛ البته 200 واحد بدون پروانه در حال طی کردن مراحل دریافت پروانه هستند.
طرح تشدید مبارزه با قاچاق لوازم خانگی از اول مهرماه به طور همزمان در سراسر کشور کلید خورد و ادامه این طرح از 15 مهر در بازار انجام شد و مسوولیت بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق در فروشگاه ها و مغازه ها به اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف شهرستان ها واگذار شده است.
عرضه اعتباری ماشین آلات ایتالیایی برای نوسازی کارخانجات لوازم خانگی

طحان پور در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت واحدهای مشکل دار تولید لوازم خانگی از جمله ارج، پارس الکتریک و آزمایش اشاره کرد و گفت: مشتری هایی از بخش خصوصی برای خرید ارج و آزمایش حضور پیدا کرده اند و اقدام هایی در این ارتباط انجام شده است.
وی قدیمی بودن تکنولوژی را یکی از مشکلات این واحدهای تولیدی ذکر کرد و افزود: دو روز گذشته با یک ایرانی مقیم ایتالیا که در بخش ساخت ماشین آلات تولید لوازم خانگی فعالیت می کند مذاکراتی انجام شد و وی اعلام آمادگی کرد که ماشین آلات را به طور اعتباری به تولیدکنندگان عرضه کند.
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران گفت: قرار است کارخانه های ارج و آزمایش را برای برخورداری از این شرایط به این تولیدکننده ماشین آلات معرفی کنیم.

برگزاری پنجمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوام خانگی تهران همچنین از برگزاری پنجمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی در روزهای پنجم تا هشتم آبانماه امسال خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور 32 برند داخلی و خارجی در محل نمایشگاه های مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.
طحان پور با اشاره به اینکه 60 درصد از این برندها داخلی و 40 درصد خارجی هستند، افزود: برندهای خارجی حاضر در این نمایشگاه، برندهایی دارای نمایندگی و شناسنامه هستند.
وی گفت: در این نمایشگاه فروش اعتباری انجام نمی شود اما خریداران می توانند از تخفیف های سه تا هفت درصدی برخوردار شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]