اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805170175517

ورود خودروی آمریکایی با سوء برداشت از مصوبه دولت

کد: 13950805170175517

https://goo.gl/lt9Fdf

، تهران , (اخبار رسمی): اخیرا عده ای با سوء برداشت از نوع مصوبه دولت در جلوگیری از ورود خودروهای آمریکایی، خودروهایی را وارد کشور کردند که ساخت آمریکاست.

ورود خودروی آمریکایی با سوء برداشت از مصوبه دولت

به گزارش اخباررسمی به نقل از اتاق اصناف ایران، میثم رضایی نماینده اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی خودرو با اشاره به این موضوع گفت: این خودروها که برندهای ژاپن، کره جنوبی، آلمان و سوئدی است در آمریکا تولید می شود و همه منافع حاصل از فروش این خودروها به کشور آمریکا برمی گردد زیرا در اسناد این خودروها، محل ساخت خودرو، کشور آمریکا درج شده است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که با مصوبه هیئت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد از ورود خوردوهای آمریکایی به ایران جلوگیری شود و بر اساس این مصوبه از ورود 400 تا 500 دستگاه خودروی شورلت آمریکایی از طریق کشوری ثالث به ایران جلوگیری شد.
رضایی با بیان اینکه قانون ممنوعیت ورود خودروهای ساخت آمریکا شامل خودروها با برندهای غیرآمریکایی نیز می شود گفت: در شرایطی که اقتصاد و صنعت کشور نیازمند تامین مالی و رفع مشکل است این واردات جز پرکردن جیب شرکتهای امریکایی و کمک به رونق و صنعت اقتصاد آمریکا نیست در عین حالی که مغایر سیاست های کلان کشور است.

وی افزود: دستگاه های نظارتی مانند سازمان ملی استاندارد و گمرک باید در بدو ورود خودرو به کشور، محل ساخت خودرو را رصد کنند که اگر کشور سازنده، آمریکا درج شده بود حتما خودرو باید به کشور مبدا مرجوع شود.

رضایی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی انجمن، خود را بازو و در کنار دولت می دانیم و تخلفات از دستورعمل ها و آیین نامه ها را به مراجع ذیصلاح گزارش می کنیم و در نهایت، مسئولان دولتی در این باره تصمیم گیرنده هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]