اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805170215464

صادرات کیوی مازندران توسط نیوزیلندی ها

کد: 13950805170215464

https://goo.gl/yFpteX

، تهران , (اخبار رسمی): معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شیوه فعالیت شرکت مورد نظر می تواند بستر خوبی برای استفاده کشاورزان از فرصت لازم برای آموزش شیوه های مناسب بسته بندی و نگهداری کیوی باشد.

صادرات کیوی مازندران توسط نیوزیلندی ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، عزیزالله شهیدی فر با بیان این مطلب گفت: براساس قرارداد 10 هزار تن محصول کیوی مازندران از تولید کنندگان خریداری می شود .

وی افزود: این شرکت نیوزیلندی کیوی ها را به قیمت 12 تا 14 هزار ریال در هر کیلوگرم از کشاورزان مازندران خریداری می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه استان از جمله مناطق تولید کننده برتر در این محصول در کشور به شمار می رود، یادآور شد: با وجود تولیدات مناسب کیوی در مازندران ولی این استان هنوز در زمینه صادرات به نقطه مطلوبی دست نیافته است .

وی گفت: هر چند صادرات کیوی مازندران توسط یک شرکت کشور دیگر می تواند مساله خوشایند نباشد و باید از این فرصت استفاده لازم را برد.

به گفته معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران این شرکت خارجی بنا دارد تا مراحل بسته بندی و نحوه سورتینگ کیوی را در مزارع انجام دهد .

وی اظهارداشت: این شیوه فعالیت شرکت مورد نظر می تواند بستر خوبی برای استفاده کشاورزان از فرصت لازم برای آموزش شیوه های مناسب بسته بندی و نگهداری کیوی باشد.

شهیدی فر گفت: به اظهار نظر کارشناسان و متخصصان کشاورزی، کیوی تولیدی بسیار مرغوب و با کیفیت است که باید با شیوه های مناسب بسته بندی شود تا بازارهای دیگر کشورها را به تسخیر در آورد .

200 هزار تن کیوی سالانه در مازندران تولید می شود که 70 درصد آن در تنکابن، عباس آباد و رامسر سه شهرستان غرب استان حاصل می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]