اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171385464

آبزیان ایرانی سر سفره رومانی‌ها رفت

صادرات 1053 تن قزل‌آلای ویژه ایرانی به روسیه

کد: 13950808171385464

https://goo.gl/ZB6wxi

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس قرارداد منعقدشده با کشور روسیه قرار است یک‌هزار و 53 تن قزل‌آلای ایرانی که رنگی شبیه سالمون و وزن مشخصی داشته باشد، به این کشور صادر شود.

صادرات 1053 تن قزل‌آلای ویژه ایرانی به روسیه

صادرات 40 هزار تنی آبزیان در 6ماهه ابتدای امسال صورت گرفت.

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، عیسی گلشاهی مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات ایران با اعلام این خبر گفت: بر اساس قرارداد منعقدشده با کشور روسیه قرار است یک‌هزار و 53 تن قزل‌آلای ویژه ایرانی به این کشور صادر شود که تاکنون شش محموله صادر شده و مابقی آن تا پایان سال انجام می‌شود.

وی افزود: ماهانه 270 تن ماهی قزل‌آلایی که دارای رنگدانه نزدیک به سالامون باشد و از لحاظ غذایی ارزش بالایی داشته باشد، به این کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رنگ‌دهی به گوشت این ماهی، پرورش‌دهندگان کافی است از رنگدانه‌های مجاز خوراکی در پایان دوره پرورش استفاده کنند تا مطابق سلیقه مشتریان روسی شود.

گلشاهی ادامه داد: قزل‌آلای ایرانی با وزن‌های 800 گرم تا یک کیلوگرمی و سرزده و شکم‌خالی در بازار روسیه خواهان زیادی دارد.

وی تصریح کرد: برای میگوی ایرانی تقاضاهای زیادی نیز از سوی روسیه و سایر کشورها وجود دارد، اما هنوز محصول برداشت‌شده از استخرهای پرورشی در مرحله عمل‌آوری بوده و صادرات نشده است.

قزل‌آلا و میگوی ایرانی راهی رومانی می‌شود

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات ایران از مذاکره برای صادرات آبزیان ایرانی به کشور رومانی خبر داد و یادآور شد: کشور رومانی خواهان قزل‌آلا و میگوی ایرانی بوده و مذاکرات با این کشور در حال انجام است که به‌زودی محقق می‌شود.

گلشاهی تأکید کرد: کشور رومانی خواهان صادرات محصولات خود به ایران است و در مقابل واردات آبزیان ایرانی را خواهان است.

وی در پایان درباره میزان صادرات آبزیان در شش‌ماهه نخست امسال اظهار داشت: حدود 40 هزار تن انواع آبزی تاکنون به کشورهای مختلف صادر شده که ارزش تقریبی آن 110 میلیون دلار است و از لحاظ وزنی از رشد 58 درصدی و از لحاظ ارزشی از رشد 42 درصدی برخوردار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]