اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174315517

رئیس اتحادیه عطاران به فروش زیرزمینی کالای قاچاق هشدار داد:

آغاز ردیابیِ فروش زیرزمینی کالاهای قاچاق

کد: 13950811174315517

https://goo.gl/JVXyby

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه عطار، سقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده نسبت به فروش زیرزمینی کالای قاچاق هشدار داد و گفت: هم اکنون ماموران در حال ردیابی خرید و فروش های زیرزمینی کالاهای قاچاق هستند و رفت و آمدهای مشکوک فروشندگان کالاهای قاچاق تحت نظر است.

آغاز ردیابیِ فروش زیرزمینی کالاهای قاچاق

به گزارش اخبار رسمی به نقل روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علیرضا رضایی قهرودی از گشت مشترک بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف به همراه نمایندگانی از اداره صنعت، معدن و تجارت و ستاد قاچاق کالا و ارز و ماموران سازمان دخانیات از واحدهای صنفی عطار  و سقط فروش در چهارراه مولوی خبر داد.

وی گفت: از مدت ها قبل به تمام واحدهای صنفی هشدار داده شده بود در صورتی که کالای قاچاق به ویژه دخانیات و سیگار بدون مجوز در مغازه ای رویت و کشف شود، آن واحد صنفی پلمب خواهد شد؛ بر همین اساس در گشت مشترکی که به اتفاق بازرسان در مغازه ها انجام شد، هیچ مورد مشکوکی دیده نشد.

رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش در خصوص شیوه برخورد با کالای قاچاق از سطح عرضه اظهار داشت: حُسن این شیوه آن است که واحدهای صنفی دیگر به صورت آشکار به عرضه و فروش کالای قاچاق در واحدصنفی اقدام نمی کنند اما معمولا کالاهای قاچاق پس از جمع آوری به صورت زیرزمینی به فروش می رسد.

رضایی همچنین با اشاره به تخلفات بسیار واحدهای صنفی بدون پروانه کسب در حوزه گیاهان دارویی و عطاری گفت: در یک ماه گذشته با اعزام تیم بازرسی اتحادیه به همراه نمایندگانی از وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو، این واحدهای صنفی مورد بازرسی و سرکشی قرار گرفت و برای 200 واحد صنفی فاقد پروانه کسب به علت تخلفات عدیده از ستاد اجرایی فرمان امام مستقر در اتاق اصناف تهران و اماکن نیروی انتظامی درخواست پلمب این واحدهای فاقد مجوز گرفته شد که 60 درصد این واحدهای صنفی در حوزه عطاری و گیاهان دارویی و 40 درصد دیگر نیز در رسته های متفرقه دیگر منجمله خوار و بارفروشی فعالیت داشتند.

وی همچنین بر کنترل و نظارت بر مبادی ورودی کالا را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخش عمده ای از کالای قاچاق از مرزهای قانونی و رسمی وارد کشور می شود بنابر این مبارزه و برخورد با قاچاق در مبادی ورودی کالا سهل‌تر و هزینه برخورد با آن هم به مراتب کمتر است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]