اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174535464

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران خبر داد

پیش بینی معامله دانه های روغنی و گندم در بورس کالا

کد: 13950811174535464

https://goo.gl/tzHomb

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران از پرداخت مابه التفاوت قیمت ذرت امسال در قالب سیاست قیمت تضمینی ظرف دو هفته با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

پیش بینی معامله دانه های روغنی و گندم در بورس کالا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حامد سلطانی نژاد افزود: امسال ما به التفاوت قیمت جو در بازار و قیمت تضمینی در بورس کالای کشاورزی با تاخیر انجام شد اما با برنامه ریزی های انجام شده و مساعدت وزارت جهادکشاورزی ما به التفاوت قیمت ذرت در قالب قیمت تضمینی طبق قانون و ظرف دو هفته در وجه کشاورزان کارسازی می شود.
وی ارزش مبادلات محصولات کشاورزی در بورس کالا را در سال جاری نزدیک به دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هدفگذاری ما این است که محصولات کشاورزی حداقل 30 درصد معاملات بورس کالا را به خود اختصاص دهد.
سلطانی نژاد با تاکید بر استقرارسیاست بازار محور به جای سوبسید محور در بخش کشاورزی به منظور توسعه حوزه بازرگانی وایجاد بازار موثر و پرمنفعت اظهار داشت: وزیر جهادکشاورزی حامی سیاست های بازار محور است و این نگاه به بورس کالا کمک کرده که سیاست قیمت تضمینی را در مورد محصولات ذرت و جو در سال 95 اجرا کند.

احتمال ورود دانه های روغنی و گندم در بورس کالا
او درباره ورود سایر محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران در سال آینده در قالب سیاست قیمت تضمینی گفت: پیش بینی می شود دانه های روغنی و گندم که ماندگاری دارند از سال آینده در بورس کالا معامله شوند.

وی ادامه داد: ورود دیگر محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران به جمع بندی ما و وزارت جهاد کشاورزی بستگی دارد و هر یک از محصولات به خصوص گندم که یارانه دریافت می کنند دارای ملاحظاتی هستند.

سلطانی نژاد تصریح کرد :معاملات ذرت و جو که ماندگاری بیشتری دارند در سال آینده نیز در قالب قیمت تضمینی در بورس کالا انجام می شوند.

وی اذعان داشت: در مورد محصولاتی که ماندگاری کمتری دارند و نگهداری طولانی آن در انبارها میسر نیست باید از ساختارهایی مانند فروش سلف و قرارداد اختیار معامله استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در مورد جو مورد معامله در بورس کالا گفت: امسال اطلاعات مربوط به 65 هزار کشاورز که جو کاشته بودند در سامانه ثبت شد که از این تعداد بیش از 62 هزار و 500 نفر کل پول خود را با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی تحویل گرفتند.

وی ادامه داد: 98 تا 99 درصد جوکاران مابه التفاوت قیمت بازار جو و قیمت تضمینی را دریافت کردند.

سلطانی نژاد کل حجم معاملاتی جو تا دیروز در بازار فیزیکی را یک میلیون و 85 هزار تن و در بازار گواهی سپرده کالایی را 66 هزار تن عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش کل معاملات جو 804 میلیارد تومان بوده ، گفت: بیش از 306 میلیارد تومان نیز مابه التفاوت در وجه تولیدکنندگان جو کارسازی شده و کل پول پرداختی به جوکاران نیز یک هزار و 100 میلیارد تومان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]