اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950813175495811

به خانواده آماده در مخاطرات بپیوندیم

در شرایط اضطراری چه نیازهایی داریم

کد: 13950813175495811

https://goo.gl/PGsyw9

، تهران , (اخبار رسمی): با تقسیم کار و وظایف می شود شرایط اضطراری را مدیریت کرد.

در شرایط اضطراری چه نیازهایی داریم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر،برای مدیریت شرایط بحرانی می‌توان شبکه‌ای متشکل از همسایه‌ها‌، بستگان‌، دوستان و همکاران تشکیل داد تا در موقع بحران به افراد نیازمند کمک کنند.هر کدام از اعضای این شبکه می‌توانند وظیفه‌ای را به عهده گرفته و در موقع بحران آن را انجام دهند.

نیاز های ویژه

*اگر شهروندی یا یکی از بستگان ‌او دچار معلولیت بوده یا نیاز ویژه‌ای دارد‌، در شرایط بحران ‌به مراقبت بیشتری نیازمند است.
*اگر مشکل شنوایی وجود دارد‌، باید ترتیبی داد ‌تا اعلام هشدار به طریقی دریافت شود.
*اگر مشکل حرکتی وجود دارد‌، باید امکاناتی فراهم شود تا انتقال به پناهگاه به راحتی صورت گیرد.
*اگر در خانواده‌ای فقط یکی از والدین (‌پدر یا مادر) زندگی می‌کند، باید به اعضای آن ‌خانواده کمک کرد تا برنامه مقابله با بحران را تدوین کند.
*اگر افرادی به زبانی غیر از زبان محلی تکلم می‌کنند، ممکن است برای تدوین برنامه نیاز به کمک داشته باشند. برخی گروه‌های فرهنگی و خیرخواه حاضر به انجام این کار هستند.
*اگر افراد یا خانواده‌هایی فاقد خودرو شخصی باشند، لازم است ترتیب جابه‌جایی آنها داده شود.
*اگر افرادی نیازهای مخصوص غذایی دارند، باید نیازهای غذایی آنها در نظر گرفته شود.

برنامه‌ریزی برای نیازمندی‌های ویژه
*شهروندان نیازمند ‌یا ‌دچار معلولیت ‌باید از قبل پیگیر کمک‌هایی باشند که در سطح جامعه وجود دارد‌. می‌توان با سازمان بهزیستی یا کمیته امداد یا سایر نهادهای حمایت‌کننده ‌هماهنگ کرد تا در موقع لزوم اقدام به کمک کنند.
*می‌توان شبکه‌ای متشکل از همسایه‌ها‌، بستگان‌، دوستان و همکاران تشکیل داد تا در موقع بحران به افراد نیازمند کمک کنند.  هر کدام از اعضای این شبکه می‌توانند وظیفه‌ای را به عهده گرفته و در موقع بحران آن را انجام دهند.
*در محل کار می‌توان نیازهای خود را با مدیر یا کارفرما در میان گذاشت.
*اگر کسی معلولیت حرکتی دارد و ‌در ساختمان مرتفعی کار می‌کند‌، بهتر است همواره یک ویلچر به همراه خود داشته باشد. اگر این فرد در آپارتمان زندگی می‌کند، لازم است ترتیبی داده شود تا به هنگام بروز بحران برای فرار به او کمک شود.
*افراد معلول لازم است همواره امکانات اضافی‌ (از جمله باتری اضافه برای ویلچر، اکسیژن‌، دارو‌، سرنگ و آنژیوکت‌، غذا برای حیوانات و سایر ملزومات ضروری) را نزد خود داشته باشند.
*نام و شماره وسایل پزشکی مورد استفاده در برگه‌ای یادداشت شوند.

مراقبت از حیوانات
در جریان سوانح‌ حیوانات نیز دچار مشکلات می‌شوند. برای مراقبت از حیوانات خانگی و دام‌ها می‌توان توصیه‌های زیر را بکار برد:  
*حیوانات خانگی
*تهیه پناهگاه مناسب برای این حیوانات
*تهیه تدارکات لازم برای آنها
*تهیه کارت شناسایی و کارت دامپزشکی
*تهیه وسیله حمل و افسار مناسب
*برای تهیه پناهگاه مناسب می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:  
*می‌توان با اداره دامپزشکی محل یا ستاد حوادث تماس گرفت و درخواست راهنمایی کرد.
*می‌توان از صاحبان هتل‌ها و متل‌ها در مورد مکان نگهداری حیوانات سوال کرد.
*می‌توان در اطراف محل سکونت ‌برای پیدا‌کردن مکانی مناسب جست‌وجو کرد.
*لازم است یادآوری شود که در اردوگاه‌ها و پناهگاه‌های انسانی اجازه ورود به حیوانات خانگی داده نمی‌شود، زیرا سلامت ساکنان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

دام‌ها
نگهداری حیواناتی مانند اسب‌، گاو‌، گوسفند، شتر و بز نیاز به ‌تدارک قبلی دارد.  می‌توان توصیه‌های زیر را بکار برد:  
*بهتر است همه حیوانات کارت شناسایی داشته باشند.
*دام‌ها را هر زمان که امکان داشت‌، باید جابه‌جا کرد. از قبل راه‌های خروج (‌حداقل دو راه) مشخص شوند. ‌می‌توان از خودروهای مخصوص یا تریلر برای جابه‌جایی هر نوع دام استفاده کرد.
توجه‌:  بهتر است حیوانات از قبل به جابه‌جایی با خودرو عادت داده شوند تا در زمان ضرورت کمتر دچار ترس و وحشت شده و راحت جابه‌جا شوند.
*باید اطمینان داشت که در مقصد علف‌، آب‌، مراقبت دامپزشکی و امکانات نگهداری به‌اندازه کافی وجود دارد.
*اگر جابه‌جایی دام‌ها امکان‌پذیر نباشد، در آن صورت باید تصمیم گرفت که آنها را به اردوگاه آورد یا در فضای بیرون رها کرد.

باید مواظب حیوانات وحشی و سایر جانوران بود‌ 
*در شرایط ترسناک و حوادث فاجعه‌بار ماهیت غیرقابل پیش‌بینی حیوانات وحشی دوچندان می‌شود‌. افراد ‌برای محافظت از ‌خود و اعضای خانواده باید نحوه تعامل با حیوانات وحشی در چنین شرایطی را بدانند.
*نباید به ‌حیوان زخمی یا منزوی نزدیک شد  یا سعی کرد که به آن کمک کرد. بلکه بهتر است ‌فورا اداره دامپزشکی محل یا نهادهای مربوط را باخبر کرد.
*نباید به حیوانات وحشی نزدیک شده و سعی ‌کرد آنها ‌را نجات داد.  این حیوانات احتمالا احساس ترس کرده و ممکن است خود را در سیلاب‌، حریق و سایر خطرات ‌بیندازند.
*به حیوانات وحشی که وارد محل سکونت کسی شده‌اند، ‌نباید ‌نزدیک شد. جانورانی نظیر مار به دلیل فرار از سیل معمولا به طبقات بالای خانه پناه برده تا خاتمه سیل همانجا می‌مانند. اگر ‌کسی ‌در چنین موقعیتی با جانوری مواجه شد، بهتر است پنجره‌ای را باز کرده ‌یا راه فراری برای جانور در نظر بگیرد.  جانور معمولا آنجا را ترک خواهد کرد؛  نباید ‌جانور را گرفت ‌یا با آن درگیر شد. اگر حیوان در همانجا باقی ماند‌، موضوع را ‌باید به اطلاع اداره دامپزشکی یا سایر نهادهای مربوط رساند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]