رییس فدراسیون وزنه برداری:‌

اهواز می تواند، میزبان دومین دوره جام فجر باشد

کد: 13950815176255567

https://goo.gl/hhGUCQ

، تهران , (اخبار رسمی): علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری وعده داد مسابقات وزنه برداری جام فجر در استان خوزستان به طور حتم برگزار شود و این رویداد ورزشی در تقویم فدراسیون جهانی وزنه برداری ثبت شده است.

اهواز می تواند، میزبان دومین دوره جام فجر باشد

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری در حاشیه برگزاری دومین مرحله جشنواره استعدادیابی وزنه برداری دراستان خوزستان در خصوص ظرفیت بالای وزنه برداری در این استان تصریح کرد: وزنه برداری استان خوزستان به لحاظ قدمت، استعدادها و پرورش ورزش قهرمانی، خانه وزنه برداری ایران است. این ورزش پرطرفدار به حمایت همه جانبه نیاز دارد تا به نقطه اوج برسد. مسئولان ارشد استان، نمایندگان و واحدهای صنعتی استان باید از وزنه برداری حمایت کنند تا استعدادها و ظرفیت های این ورزش مدال آور و پرجاذبه شکوفا شود.
رییس فدراسیون وزنه برداری ایران ادامه داد: خوزستان ظرفیت و توانایی برگزاری مسابقات بین المللی وزنه برداری را دارد و فدراسیون از برگزاری مسابقات جهانی در خوزستان حمایت می کند. برهمین اساس امیدواریم مسابقات قهرمانی وزنه برداری جام فجر در بهمن ماه امسال با بهترین کیفیت در خوزستان برگزار شود.
وی وزنه برداری را از مدال آورترین و افتخارآمیزترین ورزش در رقابت های بین المللی و المپیک دانست و تاکید کرد: در حالی ورزش وزنه برداری بهترین عملکرد را در المپیک 2016ریو داشت.فدراسیون وزنه برداری رتبه هفتم را به لحاظ دریافت اعتبارات دولتی از وزارت ورزش و جوانان دارد. پس از کشتی فوتبال رتبه اول، کشتی در رتبه دوم و والیبال و وزنه برداری در ردیف های ششم و هفتم از نظر دریافت بودجه قرار دارند .باید راهکاری کارشناسی و منصفانه اندیشیده شود تا فدراسیون وزنه برداری بتواند پاسخگوی نیازهای روزافزون هیأت های وزنه برداری سراسر کشور باشد.
رییس فدراسیون وزنه برداری از دوپینگ به عنوان خط قرمز فدراسیون یاد کرد و گفت:این فدراسیون با آن بدون اغماض برخورد می کند.وزنه برداری ایران را در ردیف پاک ترین ورزش ها از نظر دوپینگ در سطح جهانی است.در همه رده های جوانان ، نوجوانان ، بزرگسالان و باشگاهی آزمایش دوپینگ گرفته می شود.در دهه های اخیر وزنه برداران ما حتی در رده مسابقات پیشکسوتان دوپینگی نبوده اند که این نشان از نظارت عالی فدراسیون وزنه برداری دارد.

استاندارخوزستان:وزنه برداری از نقاط قوت ورزش استان است
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ورزش وزنه برداری را از نقاط قوت ورزش استان بیان کرده و در این پیوند بر حمایت همه جانبه برای توسعه زیرساخت های ورزش پرطرفدار وزنه برداری تاکید کرد.
غلامرضا شریعتی در آئین افتتاح نخستین جشنواره استعدادهای وزنه برداری خوزستان در خانه وزنه برداری خوزستان در اهواز، افزود:این استان به ویژه شهرستان مسجدسلیمان، بزرگان زیادی در رشته وزنه برداری به جامعه ورزشی کشور معرفی کرده و سبب سربلندی ایران عزیز شده است.
وی برپایی نخستین جشنواره استعدادهای وزنه برداری در استان خوزستان را نشانه وجود استعدادهای درخشان در این رشته ورزشی دانست و خاطر نشان کرد:برگزاری این جشنواره ها، اقدام مناسبی است ولی باید پایدار و مداوم باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم. با این کار زیربنایی ، استان خوزستان به قطب نخست ورزش وزنه برداری تبدیل می شود.
استاندار خوزستان، آمادگی کامل استان را برای برگزاری شایسته مسابقات بین المللی وزنه برداری اعلام کرد و افزود: مسابقات وزنه برداری جام فجر در خوزستان در بهمن ماه امسایل با کیفیت مطلوب برگزار می شود که این خود در ارتقاء سطح ورزش وزنه برداری موثر است.
شریعتی در ادامه سخنانش گفت:خوزستان همه شرایط را برای توسعه ورزش وزنه برداری را دارد و هیات وزنه برداری استان نیز گام های موثری برای ارتقاء سطح این ورزش و کشف وشناسایی استعدادها و ظرفیت های وزنه برداری برداشته است که در آینده آثار مثبت آن را مشاهده خواهیم کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران(مخفف انگلیسی: IRIWF) یک مؤسسه عمومی غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی در ایران است که امور مربوط به وزنه‌برداری در ایران را اداره می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش