اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950918197315567

در آئین تقدیر از تیم پزشکی سلیمی برای آماده سازی المپیک ریو

بهداد در روز تولدش غافلگیر شد

کد: 13950918197315567

https://goo.gl/FCIg6x

، تهران , (اخبار رسمی): آیین تقدیر از تیم پزشکی بهداد سلیمی برای موفقیت در المپیک ریو، دیروز با حضور معاون وزارت ورزش و جوانان، روسای فدراسیون وزنه برداری، پزشکی ورزشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از پیشکسوتان وزنه برداری کشورمان در دانشکده دارو سازی شهید بهشتی برگزار شد.

بهداد در روز تولدش غافلگیر شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ آیین تقدیر و همچنین نشست بررسی روند درمانی و توانبخشی بهداد سلیمی در بازی های المپیک 2016 ریو، روز چهارشنبه (17 آذرماه) با حضور علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری، غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزش،  استاد محمد رضا زهتاب رییس شورای فنی فدراسیون وزنه برداری، دکتر سهراب کیهانی، امین نوروزی، دکتر داود باقری نایب رییس فدراسیون وزنه برداری،حسین توکلی سرمربی سابق تیم ملی و بهداد سلیمی در سالن همایش های دانشگده داروسازی شهید بهشتی برگزار شد.

همچنین در ابتدای این مراسم دکتر سهراب کیهانی جراح زانوی بهداد سلیمی و امین نوروزی مشاور توانبخشی فدراسیون وزنه برداری و فیزیوتراپ کاربلد ورزش کشورمان به تشریح روند درمانی قهرمان جهان و المپیک پرداختند و تاکید کردند که سلیمی باید تا المپیک 2020 همچنان زیر نظر پزشکان باشد.

ضمناً در آیین تقدیر از تیم پزشکی درمانی و بازتوانی بهداد سلیمی؛ از دالایی تهیه کننده مستند کوه آهن، حسین توکلی سرمربی سابق تیم ملی، سهراب کیهانی جراح متخصص، امین نوروزی فیزیوتراپ، محمد صمدی کارشناس تغذیه و دکتر داود باقری رییس کمیته پزشکی و نایب رییس فدراسیون وزنه برداری تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

درپایان آیین تقدیر نیز اهدای مدال نمادین به بهداد سلیمی صورت گرفت. سپس قهرمان المپیک 2012 لندن، امروز تولد 27 سالگی اش را جشن گرفت که در این مراسم کیکی  برای او تدارک دیده شده بود. سلیمی ابتدا شمع 27 سالگی را فوت کرد و سپس کیک توسط  وی بریده شد و حضار نیز سلیمی را تشویق کردند.

لازم به ذکر است؛ بهداد سلیمی دارنده مدال ارزشمند طلای المپیک لندن، دو مدال طلای قهرمانی جهان در سالهای 2010 ترکیه و 2011 فرانسه، اوایل آبان ماه سال گذشته و درحالی که با آمادگی بالایی تمرینات خود را دنبال می کرد در حرکت دو ضرب و پس از درخواست مجوز قرار گرفتن پشت وزنه 262کیلوگرمی دچار آسیب دیدگی شدید در ناحیه زانو شد و رقابت های قهرمانی وزنه برداری سال 2015 جهان در هیوستون آمریکا را از دست داد.
بعد از عمل جراحی موفقیت آمیز تیم جراحی کشورمان روی زانوی سلیمی، تیم پزشکی شامل فیزیوتراپ، بدنساز، مشاور تغذیه و روانشناسی برای بازتوانی تشکیل شد تا اینکه وی توانست در تورنمنت بین المللی جام فجر (11 تا 13 خرداد) در تهران شرکت کند.
وی در دومین تجربه المپیکی خود در ریو در حرکات یک ضرب پس از آنکه با مهار وزنه 216 کیلوگرم رکورد جهان و المپیک را ارتقا داد در حرکات دو ضرب کار خود را با وزنه 245 کیلوگرمی آغاز کرد. 
با توجه به مصدومیتی که از ناحیه پا برایش ایجاد شده بود، این وزنه را بالای سر برد که داوران این حرکت را خطا اعلام کردند. سلیمی در حرکت دوم خود این وزنه را بالای سر برد که با سه چراغ سفید داوران مواجه شد، اما لحظاتی بعد هیات ژوری در تصمیمی بحث برانگیز این حرکت او را نپذیرفت تا او برای حرکت سوم روی تخته برود که متاسفانه نتوانست وزنه را بالای سر ببرد و از بازی های المپیک حذف شدند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران(مخفف انگلیسی: IRIWF) یک مؤسسه عمومی غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی در ایران است که امور مربوط به وزنه‌برداری در ایران را اداره می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش