اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950816176895700

زباله های پلاستیکی اقیانوس ها، کفش می شود

کد: 13950816176895700

https://goo.gl/YY7N5P

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از بزرگترین تولیدکننده های کفش ورزشی قصد دارد پلاستیک های سرگردان اقیانوس را به کفش تبدیل کند.

زباله های پلاستیکی اقیانوس کفش می شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، گاردین در گزارشی  خبر داد که شرکت آدیداس به عنوان یکی از تولیدکنندگان کفش های ورزشی در همکاری با یک گروه حفاظت از محیط زیست به نام Parley for the Oceans اقدام به تولید کفش های ورزشی با استفاده از زباله های پلاستیکی اقیانوس کرده است.
قرار است این شرکت در آینده ای نزدیک حدود هفت هزار جفت کفش با استفاده از پلاستیک های بازیافتی اقیانوس تولید کند و این پروژه را برای تولید یک میلیون جفت کفش در سال 2017 میلادی وسعت دهد. هدف نهایی شرکت آدیداس خارج کردن پلاستیک های خام از زنجیره تامین این شرکت است.
پلاستیک لازم برای تولید هر کفش حدود 11 بطری پلاستیکی است. قسمت بالای کفش از پلی استر بازیافتی تولید شده که حدود 5 درصد از مواد اولیه را تشکیل می دهند و 95 درصد مابقی از زباله های پلاستیکی جمع آوری شده از سواحل مالدیو تولید شده است. شرکت آدیداس در نظر دارد از چند نمونه کیت ورزشی تولید شده به این روش برای باشگاه های فوتبال بایرن مونیخ و رئال مادرید استفاده کند.
بنیان گذار گروه حمایت از محیط زیست Parley for the Oceans هدف این پروژه را پاکسازی اقیانوس ها از پلاستیک بیان کرده و معتقد است جمع آوری زباله های پلاستیکی با کمک همه افراد امکان پذیر است.
زباله های پلاستیکی شناور در سطح آب ها به یک معضل محیط زیستی جدی تبدیل شده است. این زباله ها معمولا باعث ایجاد زخم و عفونت و مرگ پرندگان و موجودات دریایی می شوند؛ به علاوه پرندگان این زباله ها را با مواد غذایی اشتباه می گیرند و آنها را می بلعند. در برخی از مواد نیز پرندگان دریایی از حیواناتی تغذیه می کنند که درون معده آنان ظروف پلاستیکی قرار دارد.
بر اساس گزارشی که در ماه ژانویه منتشر شد، تا سال2050 میلادی میزان زباله های پلاستیکی موجود در حاشیه آب ها و شناور بر سطح آن، بیش از ماهی ها خواهد شد و باید اقدام جدی در زمینه جلوگیری از نشت زباله به دریاها صورت گیرد.
در حال حاضر سالانه بیش از هشت میلیون تن زباله به دریا ها و اقیانوس ها ختم می شود که معادل یک کامیون زباله در هر دقیقه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | تبلیغات و روابط عمومی