اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950820179465793

برگزاری کارگاه آموزشی از روایت تا موزه

کد: 13950820179465793

https://goo.gl/r7MTzk

، تهران , (اخبار رسمی): پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با موزه ها کارگاه آموزشی " از روایت تا موزه " را برگزار می کند.

برگزاری کارگاه آموزشی از روایت تا موزه

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان  فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، لیلا کفاش زاده ،مسئول دفتر آموزش وپژوهش کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این خبر گفت: این کارگاه شامل مخاطب شناسی ، انواع قصه و روایت ، روانشناسی قصه و انتخاب قصه برای اشیایی موزه ای خواهد بود.

به گفته وی در پایان این دوره برای هر 10 ساعت آموزش گواهی حضور به شرکت کنندگان داده خواهدشد.

کفاش زاده افزود: این کارگاه از اول تا بیست ونهم آذرماه با همکاری ایکوم ایران درساعت 13تا 15.30 هر دوشنبه بجز روزهای تعطیل درسالن جلسات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود.

او در ادامه درباره علت برگزاری این کارگاه ادامه داد:موزه ها بهترین مکان برای یادگیری و آموزش برای کودکان و نوجوانان بشمار می روند و برای انتقال درست و مانای مفاهیم آموزشی که در موزه ها و یا محوطه های تاریخی برای این نوع از مخاطب ارایه می شود باید از شیوه های خاص وزبان ویژه ای استفاده کرد.

کفاش زاده یکی از بهترین زبان ها برای ارایه مفاهیم درموزه ها را روایت گری و قصه گویی دانست و افزود:ویژگی متمایز این دوره دروس آن است که توسط دکتر فرشته مجیب عضوهیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ارایه خواهدشد.

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری مهلت ثبت نام را 26 آبان اعلام کرد و افزود: این دوره برای موزه داران ، راهنمایان موزه و کلیه علاقه مندان فرصت خوبی خواهد بودتا بیاموزند که چگونه به اشیا جان بخشیده و اززبان آنها سخن بگویند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی