اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822180715608

کمک بازار پرتحرکICT به رونق کسب و کار در کشور

کد: 13950822180715608

https://goo.gl/ZD9pQh

، تهران , (اخبار رسمی): رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر این که افق پیش روی بخش ICT در کشور افزایش 6 درصدی سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی است، گفت: بازار پرتحرک صنعت ICT دست یافتن به این رقم را ممکن می سازد.

کمک بازار پرتحرکICT به رونق کسب و کار در کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران،  جهانگرد در نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات و پنجمین جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال (اتوکام2016) در اصفهان، ادامه داد: در سال های اخیر، جمع بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور 27 هزار میلیارد تومان بوده است که حدود 85 درصد از این میزان مربوط به حوزه ICT می شود که پیش بینی می شود در برنامه ششم توسعه، این میزان به 100 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش پیشران را در کشور دارد به طوری که در تمام سال های پس از انقلاب اسلامی، میانگین رشد در ICT حدود 19 درصد بوده در حالی که در سایر بخش ها مانند کشاورزی و معدن میانگین رشد، از هفت درصد بیشتر نبوده است.
معاون وزیر ارتباطات گفت: در سال های گذشته 90 درصد ترافیک کشور به بیرون از کشور می رفت و میزبانی ها بیشتر خارج از کشور بود، که در حال حاضر با بهبود شبکه دسترسی، با وجود مراکز داده میزبانی ها به داخل کشور آمده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرصت اشتغال در تمام کسب و کارهای دانش بنیان را از مزایای توسعه کاربرد ICT دانست و افزود: اثر رشد حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر توسعه فرصت های کسب و کار و اشتغال زایی در کشور شاهد هستیم.
 جهانگرد همچنین با اشاره به واگذاری مجوز نسل سوم و چهارم، از رشد شتابان تولید نرم افزارهای بومی  در بازار تلفن همراه خبر داد و گفت: چند نقطه از کشور به عنوان قطب تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن انتخاب شده که استان اصفهان یکی از این نقاط محسوب می شود. 
وی با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت بازی های رایانه ای در کشور گفت: این حوزه یکی از بهترین محل ها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]