اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824183125517

کالاهای قاچاق را میان فقرا توزیع کنیم

کد: 13950824183125517

https://goo.gl/gMeJtq

، تهران , (اخبار رسمی): کالاهای قاچاق را به جای آتش زدن، میان فقرا توزیع کنیم.

کالاهای قاچاق را میان فقرا توزیع کنیم

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران،  محمد امین زاده رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی از انجام عملیات گشت های بازرسی اتحادیه به فروشگاه های لوازم ورزشی خبر داد و در عین حال با تاکید بر جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور از مبدا گفت: باید جلوی ورود کالاهای قاچاق را در مبدا بگیریم و اجازه ندهیم که کالای قاچاق در بازار رخنه کند.

وی با بیان اینکه طرح برخورد با کالای قاچاق به دپوی کالاهای قاچاق در انبارها منجر شده است، افزود: کالاهای قاچاق یک شبه وارد بازار نشده که حالا بتوانیم یک شبه آنها را از سطح بازار جمع آوری کنیم؛ این کالاها از یک سال و 6 ماه پیش وارد و در بازار پخش شده اما اکنون روی دست فروشندگان مانده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی از ارسال نامه ای به رئیس اتاق اصناف ایران به منظور تعیین مهلت برای خروج وجمع آوری کالاهای بدون فاکتور و سند رسمی از فروشگاه های لوازم ورزشی خبر داد و تاکید کرد: باید به فروشندگان فرصت داد تا این گونه اجناس را با قیمت پایین به فروش برسانند یا حتی الامکان برگردانند چون در غیر این صورت فروشندگان 80 درصد سرمایه خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: هم اینک بسیاری از اجناس موجود در فروشگاه های لوازم ورزشی دارای فاکتور سربرگ دار با مُهر رسمی هستند اما برخی اجناس به جای سند رسمی، برگ فروش دارند که قابل قبول نیستند و به عنوان کالای قاچاق آن را به حساب می آورند.
امین زاده از ممنوعیت درج اسامی برندهای خارجی بر روی تولیدات ایرانی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: با تولید کنندگانی که از اسامی برندهای خارجی بر روی تولیدات ایرانی استفاده کنند، به شدت برخورد می شود و این تولیدکنندگان به سازمان تعزیرات معرفی خواهند شد.
این مقام مسئول در خصوص کشف مقادیر زیادی لوازم ورزشی امریکایی از سوی پلیس تهران در طرح بزرگ برخورد با کالای قاچاق گفت: به هر حال برای واردات همین کالاهای قاچاق نیز پول و ارز از مملکت خودمان خارج شده است؛ بنابراین پیشنهاد می شود که به جای امحای این کالاهای قاچاق، آنها را بین فقرا توزیع کنند یا اینکه مبالغ کالاها به خزانه دولت واریز شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی در ارتباط با فعالیت نمایندگی های رسمی لوازم ورزشی خارجی در کشور نیز اظهار داشت: برخی از برندهای ورزشی خارجی در ایران دارای نمایندگی رسمی هستند و برخی فقط عاملیت فروش دارند که این عاملان فروش نیز مشکلی از حیث فعالیت در بازار ندارند چون اجناس خود را به صورت قانونی از نمایندگی رسمی وارد کشور می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]