اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825184115464

500 هزار تن پرتقال امسال صادر می شود

فروش نرفتن 2 هزار تن انار داراب کذب است

کد: 13950825184115464

https://goo.gl/Md5Rzg

، تهران , (اخبار رسمی): وزارت جهادکشاورزی، از آمادگی این وزارتخانه برای صادرات پرتقال خبر داد.

فروش نرفتن 2 هزار تن انار داراب کذب است

به گزارش اخباررسمی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسن‌پور مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با توجه به پیش‌بینی تولید 2 میلیون و 700 هزار تن پرتقال در سال جاری، احتمال می‌رود تا سقف 500 هزار تن از این محصول صادر شود.

وی ، با اشاره به اینکه قرار است به محض برداشت، صادرات آغاز شود، افزود: این محصول می‌تواند به روسیه، حاشیه خلیج فارس و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده و از هم‌اکنون هماهنگی‌های لازم با واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی انجام گرفته است.

حسن‌پور در ارتباط با محصول انار اظهار کرد: چندی پیش، یکی از روزنامه‌ها درباره فروش نرفتن دوهزار تن انار داراب خبر داده بود که این موضوع کذب است. زیرا این محصولات چون از نوع درجه سه بودند، برای واحدهای فراوری استان مرکزی ارسال شدند و به قیمت 500 تا 600 تومان در هر کیلوگرم به فروش رفتند.

به گفته وی، امسال بیش از یک میلیون و 10 هزار تن انار در کشور تولید شده که پیش‌بینی‌ها نیز در همین مقدار خلاصه می‌شد. به عبارتی می‌توان ادعا کرد که باغداران انار، امسال معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشتند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: خوشبختانه قیمت‌ها نیز مناسب است و باغداران رضایت کامل دارند. اکنون این محصول از تولیدکنندگان بین 2500 تا 3500 تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر انار از استان‌هایی مانند زنجان، قزوین و فارس به کشورهای مختلفی مانند روسیه صادر می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی