اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184725517

اخذ مالیات از خانه‌های خالی بازارمسکن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد

اتحادیه املاک آمادگی فروش مسکن مهر را دارد

کد: 13950826184725517

https://goo.gl/1O7KMZ

، تهران , (اخبار رسمی): اگر قرار باشد دولت یارانه ای بابت واحدهای مسکن مهر پرداخت کند، باید آن را در دستور قرار دهد و بعد اقدام به احداث و فروش مسکن اجتماعی کند، اتحادیه املاک کشور هم در این زمینه می‌تواند کمک کند کما اینکه پیش از این بخشی از مسکن‌ها که باقی مانده و خریداری در دولت نداشت را به فروش رسانده‌ایم.

اتحادیه املاک آمادگی فروش مسکن مهر را دارد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، حسام  عقبائی رییس اتحادیه املاک کشور ضمن تاکید بر آمادگی این اتحادیه برای فروش واحدهای مسکن مهر، گفت: 270هزار مسکن در تهران و 600 هزار مسکن در کشور خالی است که اخذ مالیات از آنها بازار مسکن را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

وی ادامه داد: مسکن مهر در دولت قبل رقم خورد که دارای ایرادات و مزایایی بود، در حقیقت احداث مسکن مهر در شهرهای کوچک موثر واقع شد اما در شهرهای بزرگ نتوانست موفقیت آمیز باشد، چراکه مردم پایتخت، در حاشیه شهر خانه‌های خود را با دید سرمایه‌ای دریافت کردند.

رئیس اتحادیه املاک تهران و کشور با بیان اینکه باید تکلیف این مسکن‌ها در پایتخت و سایر شهرها مشخص شود، ادامه داد: اگر قرار باشد دولت یارانه ای بابت واحدهای مسکن مهر پرداخت کند، باید آن را در دستور قرار دهد و بعد اقدام به احداث و فروش مسکن اجتماعی کند، اتحادیه املاک کشور هم در این زمینه می‌تواند کمک کند کما اینکه پیش از این بخشی از مسکن‌ها که باقی مانده و خریداری در دولت نداشت را به فروش رسانده‌ایم.

عقبایی تاکید کرد: اتحادیهاملاک کشور هنوز هم این آمادگی رد اتحادیه املاک کشور وجود دارد که با 124 هزار عضو در کشور و جمعیت 650 هزار نفری کمک کنیم تا دولت در فروش آنها گام‌های اساسی تری بردارد و با تزریق پول واحدهای باقی مانده هم تکمیل کند.

اخذ مالیات از خانه‌های خالی بازار را تحت تاثیر قرار نخواهد داد

وی در خصوص اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: بنابر آمار سال 1392 در سطح استان تهران 450 هزار خانه خالی و در سطح کشور 900 هزار خانه خالی است، رد حال حاضر در سطح استان تهران حدود 270 هزار مسکن خالی و در سطح کشور حدود 600 هزار مسکن خالی وجود دارد، بخشی از این مسکن‌ خالی پایتخت مربوط به حاشیه شهر و واحد‌های نوساز در مناطقی چون پرند، محمد شهر و پردیس است و بخشی واحدهای لوکس و گران قیمت مناطق شمالی تهران است که به دلیل رکود بازار مشتری ندارد.

عقبائی تصریح کرد: مالکان این خانه‌ها به دلیل گرانی حاضر به فروش نیستند چراکه معتقدند متضرر خواهند شد، لذا در انتظار وضعیت آتی بازار مسکن هستند، در واقع با سیاست تنبیهی نمی‌توان کار را پیش برد لذا باید تولیدات را افزایش و در بازار مسکن رقابت ایجاد کرد تا مشکل این حوزه حل شود.

رئیس اتحادیه املاک تهران و کشور اخذ مالیات از خانه‌های خالی را سیاست تنبیهی و بی اثر دانست و گفت: تاکنون این سیاست اجرایی نشده است؛ اگر هم اجرا شود با توجه به تعداد واحد مسکونی خالی موجود، بازار مسکن را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]