اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184835464

تولید انار از مرز یک میلیون تن گذشت

کد: 13950826184835464

https://goo.gl/MkuEB4

، تهران , (اخبار رسمی): امسال نرخ داخلی انار مناسب است و هر کیلوگرم از آن، سر باغ بین 2500 تا 3 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

تولید انار از مرز یک میلیون تن گذشت

به گزارش اخباررسمی به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسن‌پور با بیان اینکه امسال تولید انار به حدود یک میلیون و 10 هزار تن رسید، اظهار داشت: در سال‌ جاری، باغداران توانستند به معنای واقعی برنامه اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کنند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت امور باغبانی، با اشاره به اینکه باغداران از برداشت و قیمت انار راضی هستند، اضافه کرد: قیمت داخلی انار مناسب است؛ به طوری که هر کیلو انار سر باغ با قیمتی بین 2500 تا 3 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

حسن‌پور درباره علت رونق بازار انار، گفت: مردم از مزیت و خواص آنتی‌اکسیدانی بی نظیر انار که ناشی از اختلاف زید درجه حرارت بین شب و روز در ایران است، آگاهی پیدا کرده‌اند و همین امر موجب افزایش مصرف و بهبود بازار این محصول شده است.

وی همچنین درباره کیفیت انار قرمز تولیدی، تصریح کرد: امسال میزان انار قرمز در بازار بالا رفته و ضریب رنگ‌پذیری این محصول خوب است.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت امور باغبانی در بخش دیگری از سخنان خود به انار داراب نیز اشاره کرد و اظهار داشت: انار درجه یک و دو داراب فروش رفته و نوع درجه سه این محصول، به کارخانه‌های فرآوری در استان مرکزی منتقل شده است.

وی قیمت هر کیلو انار درجه سه را حدود 500 تا 600 تومان اعلام کرد و در عین حال درباره صادرات پرتقال در سال‌جاری نیز گفت: تا سقف 500 هزار تن، محدودیتی برای صادرات پرتقال نداریم و این محصول به محض برداشت و بسته‌بندی، به کشورهایی مانند روسیه، اروپا، حاشیه دریای خزر و خلیج‌فارس قابلیت صادرات دارد.

حسن‌پور برآورد کرد: امسال دو میلیون و 700 هزار تن پرتقال در کشور تولید شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]