اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950830186305608

رییس سازمان فناوری اطلاعات خبر داد

دفع بیش از5 میلیون حمله درفضای مجازی توسط مراکزآپا

کد: 13950830186305608

https://goo.gl/yFgMas

، تهران , (اخبار رسمی): رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی دو سال گذشته مراکز آپای سراسر کشور بیش از 5 میلیون حمله را در فضای مجازی شناسایی و دفع کرده اند، گفت: مرکز آپای استان البرز بیست و چهارمین مرکز آپا در سراسر کشور است که مجوز فعالیت آن به دانشگاه خوارزمی اعطا شد.

دفع بیش از5 میلیون حمله درفضای مجازی توسط مراکزآپا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ، نصراله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات در جمع مدیران ICT بخش خصوصی و دولتی استان البرز با اشاره به مجموع فعالیت ها تا سطح دسترسی گفت: تقریبا در 20 نقطه کشور مراکز آپا راه اندازی شده اند که تعداد آنها در آینده بیشتر می شود که این مراکز در یک ساختار ابری به هم متصل هستند و امکان ارتباطات کامل و توزیع دسترسی به همه کاربران دولت الکترونیک را فراهم می کند.

وی افزود: امروز در مرکز داده استان البرز 72 ترابایت ظرفیت وجود دارد که در صورت لزوم افزایش می یابد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح فعالیت های مراکز آپا در اقصی نقاط کشور اظهار کرد: مراکز آپا در لایه امنیت در سطح ملی خوشه ای از عملیات را برای شبکه ملی اطلاعات انجام می دهند که در سراسر کشور در مراکز دانشگاهی احداث شده اند.
 وی مرکز آپای استان البرز را یک مرکز 7 در 24 پایش اطلاعات در استان دانست و ادامه داد: مراکز آپا با پایش حملات و آسیب های در سطح ملی فعالیت می کنند که مرکز آپای استان البرز بیست و چهارمین مرکز آپای کشور محسوب می شود که طی دو سال گذشته بیش از 5 میلیون حمله توسط آنها شناسایی و دفع شده است. همینطور بدافزارهایی که در شبکه آمده و به صورت خفته به حیات خود ادامه می دهد که برای شناسایی و دفع آن و در واقع پیش آگاهی و آگاهی از مراکز آپا استفاده می شود.
مراکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای به مراکز آپا موسوم هستند که در سفر استان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به «البرز» مجوز فعالیت مرکز آپای این استان به دانشگاه خوارزمی اعطا شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]