اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901187085517

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت تاکید کرد

حذف واسطه‌ها و ایجاد تحرک جدید در SMEها

کد: 13950901187085517

https://goo.gl/SHXxky

، تهران , (اخبار رسمی): تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان صنایع کوچک ، شرکت بورس کالای ایران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک امضا شد.

حذف واسطه‌ها و ایجاد تحرک جدید در SMEها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران،  علی یزدانی معاون وزیرصنعت،معدن وتجارت با تاکید بر حذف واسطه ها وایجاد حاکمیت عدالت اقتصادی گفت: با انعقاد این تفاهمنامه سطح تعامل سه مجموعه افزایش یابد و تحرکی جدید در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به ناآشنایی کافی بنگاه های کوچک ومتوسط با ساز وکارهای بازار سرمایه و تامین منابع مالی از طریق این بازار خاطرنشان ‌کرد : یکی از اهدافی که در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته تمرکز بیشتر بر آشنایی بنگاه های کوچک و متوسط با بازار سرمایه و شفاف سازی در این چارچوب است.
یزدانی با بیان اینکه ارتقا سطح آگاهی بنگاه های کوچک و متوسط درباره تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه به ویژه بورس کالا به خروج این واحدها از وضع فعلی کمک شایانی خواهد کرد.
وی حذف واسطه ها و حاکمیت عدالت اقتصادی چه در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و چه درجهت حمایت از بنگاه های کوچک ومتوسط را از اهداف دیگر این تفاهم نامه برشمرد و گفت : حضور این بنگاه ها در بازار بورس به فروش محصولات صنایع کوچک و متوسط بدون واسطه کمک خواهد کرد.
معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت ایجاد تحرک و رونق در این صنایع را از مزایای دیگر بازار سرمایه توصیف کرد و افزود : تامین مواد اولیه از طریق بورس منجر به حذف واسطه ها و دلال ها شده و در کاهش قیمت تمام شده تولید نقش بسزایی خواهد داشت.
یزدانی در پایان با اشاره به بهره گیری از پتانسیل انبارهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی از طریق بورس کالای ایران نیز تاکید کرد: واحد های صنعتی برای دوام و پایداری در چرخه تولید لازم است در این بازارها ورود پیدا کنند و خود را با ساز و کار مورد نیاز بازار سرمایه خود را تطبیق دهند.
حامد سلطانی نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران نیز در این مراسم گفت : در این سال ها، فضایی فراهم شد تا بنگاه های بزرگ بتوانند نقش آفرینی کنند وکالاهای خود را در سیستم عرضه و تقاضا در بازار بورس عرضه کنند.
وی با بیان اینکه سیستم قیمت گذاری دولتی نشان داده است که سیستم کارایی نیست، افزود: با اصلاح سیستم قیمت گذاری عرضه و تقاضا ، شرایطی فراهم شد تا واحدهای صنعتی بزرگ بتوانند به شکل موثری مواد اولیه صنایع پایین دستی را فراهم کنند.
وی اصلاح سیستم قیمت گذاری را در نیل به هدف اصلی که همان حذف واسطه ها است، موثر برشمرد و افزود : بسیاری از خریداران در بورس کالا ، صنایع کوچک هستند و ما در تلاش برای تامین مواد اولیه برای این واحدها هستیم.
مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران همچنین اظهار امیدواری کرد با اجرای این تفاهم نامه گام های بزرگی برای اعتلای کشور و توانمند سازی صنایع کوچک برداشته شود.
محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز در این مراسم اظهار داشت : یکی از مشکلاتی که برای تامین منابع مالی واحدها با آن دست به گریبان هستیم وابستگی بیش از حد به سیستم بانکی است.
وی افزود : با توجه به شرایط فعلی دریافت تسهیلات از سیستم بانکی چالش های خاص خود را دارد که در این میان مشکلات و دغدغه های واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از نظر تامین وثیقه و بسیاری از مسائل بیش از از سایر واحدهای صنعتی است.
مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با تشریح مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در پایان اظهار امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه سه جانبه دغدغه تامین منابع مالی واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط رفع شود.
این تفاهم نامه با هدف تسهیل پذیرش، عرضه و معاملات محصولات تولیدی صنایع کوچک و متوسط کشور، استفاده از ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک صنایع کوچک و متوسط کشور و بهره‌گیری از پتانسیل انبارهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی از طریق بورس کالای ایران به امضا رسید.
معرفی تولیدکنندگان فعال در حوزه صنایع کوچک و متوسط و محصولات تولیدی و مواد اولیه مورد نیاز آنها به بورس کالا به منظور پذیرش و عرضه محصولات و دریافت کد بورسی جهت خرید مواد اولیه ، استفاده از ابزارهای تامین مالی و پتانسیل انبارهای مستقر در شهرک های صنعتی برای تامین مالی صنایع کوچک و متوسط کشور و صدور انواع ضمانت نامه مورد نیاز بورس کالا جهت تضمین تعهدات صنایع کوچک در چارچوب مقررات و دستورالعمل های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و شرکت بورس کالای ایران از مفاد این تفاهم نامه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]