اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902187985517

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

پخش بدون سفارش تبلیغات کالاهای ایرانی در ماهواره

کد: 13950902187985517

https://goo.gl/v62Xk8

، تهران , (اخبار رسمی): عمده تبلیغات کالاهای ایرانی در این شبکه ها، بدون سفارش صاحبان آگهی های داخلی و فقط با هدف حس هویت یابی بین مخاطبان و شبکه پخش می شود.

پخش بدون سفارش تبلیغات کالاهای ایرانی در ماهواره

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، محمد حیدری مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که تبلیغ کالاهای ایرانی در همه شبکه های ماهواره ای ممنوع است، گفت: عمده تبلیغات کالاهای ایرانی در این شبکه ها، بدون سفارش صاحبان آگهی های داخلی و فقط با هدف حس هویت یابی بین مخاطبان و شبکه پخش می شود.

وی افزود: تبلیغ کالا در همه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ممنوع است و هر شخص حقیقی و حقوقی و یا شرکتی که به این شبکه ها سفارش آگهی بدهد، خلاف ضوابط جاری قانونی عمل کرده است و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عمده این تبلیغ ها بدون سفارش پخش می شوند، گفت: این شبکه ها برای اینکه در مخاطب حس اعتماد به شبکه ایجاد کنند و مخاطبانِ برنامه های خود را حفظ کنند، اقدام به پخش تبلیغات کالاهای ایرانی می کنند.

حیدری گفت: دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، بنا به شرح وظایف قانونی و با درک ضرورت برخورد جدی با فعالیت های تبلیغاتی غیرقانونی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، رصد تبلیغات بازرگانی این شبکه ها را از ابتدای سال 1386 در دستور کار خود قرار داده است و اکنون با بهره گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز، رصد 81 شبکه فارسی زبان ماهواره ای غیر سیاسی را به صورت روزانه و مستمر انجام می دهد.

وی افزود: با رصد و کنترل آگهی های تبلیغاتی این شبکه ها و تقسیم بندی موضوعی آگهی های مشاهده شده، این اطلاعات بدست آمده را به صورت منظم و دسته بندی شده به سازمان های ذی ربط از جمله وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و صدا و سیما ارسال کرده ایم و آن دستگاه ها مسوول بررسی و رسیدگی به این تبلیغات هستند.

این مقام مسئول با اشاره به شرح وظایف دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: تصمیم داریم در کنار بررسی تبلیغات ماهواره ای،‌ رصد تبلیغات کالاها و خدمات در فضای مجازی را هم در دستور کار قرار دهیم.

حیدری افزود: مسئولیت نظارت بر آگهی های همه رسانه ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هر رسانه از جمله رادیو و تلویزیون و مطبوعات و مانند آنها برای پذیرش، پخش و انتشار آگهی مسوولیت قانونی دارند.

حیدری اضافه کرد: اطمینان از کیفیت کالاهای تبلیغی به این نحو است که سفارش دهنده تبلیغات باید مستندات تولید،‌عرضه، کیفیت کالا و خواص و دیگر ویژگی ها را به رسانه یا کانون آگهی تبلیغاتی ارایه کند و آن رسانه یا کانون بر اساس مستندات به انتشار آگهی یا طراحی برنامه تبلیغاتی برای آن کالا اقدام کند.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: صدور مجوز برای تبلیغات محیطی با گستره سراسر کشور بر عهده این اداره و در خصوص گستره استانی، توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها انجام می شود. چنانچه محتوای آگهی مغایر با قوانین باشد، اجازه اکران به آن داده نمی شود و کانون تبلیغاتی باید در چارچوب الزامات قانونی اقدام کند و دریافت مجوز قبل از اکران الزامی است.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: این اداره علاوه بر صدور مجوز برای تبلیغات محیطی، برای آگهی های تبلیغاتی، فیلم های نمایش خانگی که از مجموعه امور سینمایی مجوز دریافت کرده اند نیز مجوز تبلیغ صادر می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]