اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902188095517

ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی

کد: 13950902188095517

https://goo.gl/cWWBBh

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتاق اصناف اراک با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی لازمه مبارزه با قاچاق است، گفت: کارگروه مبارزه با قاچاق کالا در اتاق اصناف اراک تشکیل شده و ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی در دستور کار اتاق اصناف قرار گرفته است.

ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، جمشید زند با بیان اینکه استان مرکزی سهمی را در واردات کالای قاچاق ندارد، گفت:  بخشی از قاچاق کالا در مناطق و استان های مرزی برای درآمدزایی صورت می گیرد اما بخش عمده ای از قاچاق کالا که از طریق اسکله ها و بنادر جنوبی کشور و به صورت انبوه انجام می شود، می تواند با نظارت دقیق و قوانین مناسب کاهش یابد.

وی تصریح کرد: نظام تعرفه ای منطقی، مشوق های واردات و صادرات رسمی، کاهش سخت گیری های بیهوده، اصلاح قوانین و متعادل کردن نرخ عوارض و … می تواند افراد و تاجران را تشویق به واردات و صادرات رسمی و قانونی کند.

زند اظهار کرد: هر چه روند ترخیص و واردات و صادرات رسمی کالا ساده تر و روان تر باشد، میزان قاچاق کاهش می یابد و اگر در مبادی ورودی و در بازار مصرف به منشا واردات و استانداردها و مجوزها توجه شود ، قاچاق نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: ورودی کالا به استان مرکزی از سه گلوگاه توره، دلیجان و ساوه صورت می‌گیرد و استان مرکزی سهمی را در وارادت کالای قاچاق ندارد  و کالاها از دیگر استانها وارد می شوند و واحدهای صنفی استان تنها توزیع کننده کالا هستند.

زند افزود:  مبارزه‌ی قاطعانه و عملی با  قاچاق در تقویت تولید داخلی بسیار اهمیت دارد و کلید حل مشکلات اقتصادی مردم و همچنین  رونق تولید داخلی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]