اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950904189265517

رئیس اتحادیه صنف ساعت مطرح کرد

کمتر از یک درصد ساعت های مچی قاچاق است

کد: 13950904189265517

https://goo.gl/VmLf0M

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه صنف ساعت با بیان این که کمتر از یک درصد ساعت های ورودی به کشور قاچاق است، گفت: ساعت تقلبی هم از گمرک به صورت قانونی و از طریق فرودگاه امام به کشور می‌آید.

کمتر از یک درصد ساعت های مچی قاچاق است

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق اصناف ایران، رضا خانلو  رئیس اتحادیه صنف ساعت درباره برخورد با کالای قاچاق گفت: صنف ساعت قاچاق ندارد و شاید تنها کمتر از یک درصد از کالاهای این بخش به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

وی در خصوص دلایل این امر گفت: با توجه به اینکه ساعت در کشور ما تولید نمی‌شود و تعرفه واردات آن پایین‌ است ورود غیرقانونی این محصول توجیهی برای واردکنندگان ندارد و تنها تعداد محدودی ساعت بدون پرداخت عوارض گمرکی و از طریق مسافران در چمدان به کشور می‌آید.

رئیس اتحادیه صنف ساعت ادامه داد: برای مبارزه با کالای قاچاق در بخش ساعت هماهنگی های لازم با اتاق اصناف، تعزیرات و بخشهای مرتبط به عمل آمده تا این طرح در صنف ما نیز به اجرا در آید.

خانلو تصریح کرد: کالاهای تقلبی موجود در بازار ساعت وضعیت فروش برندهای بزرگ را نیز به مخاطره انداخته است که در این ارتباط باید اظهار داشت که مقصر اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک است که اجازه ثبت سفارش کالاهای تقلبی را صادر و اجازه ورود آنها به کشور را می‌دهد.

وی گفت: وزارت صنعت زمانی که مشاهده می‌کند که یک کالای تقلبی با قیمت پایین به کشور وارد می‌شود هیچ نوع ممانعتی مشاهده نمی‌شود و در بازار می‌بینیم که همه کالاهای تقلبی دارای برگ سبز گمرکی هستند.

این مقام مسئول در بخش ساعت کشور گفت: ساعت تقلبی از گمرک به صورت قانونی و از طریق فرودگاه امام به کشور می‌آید.

وی اضافه کرد: آسیب کالاهای تقلبی برای مصرف‌کنندگان نیز به این شکل است که برخی از فروشندگان که اعتقاد مناسبی ندارند ساعت های تقلبی را به جای ساعت اصل به مصرف‌کنندگان می‌فروشند و حقوق آنها را پایمال می‌کنند.

رئیس اتحادیه ساعت گفت: با گمرک و وزارت صنعت در حال تعامل هستیم تا از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری به عمل آید.

خانلو در پاسخ به تسنیم مبنی بر اینکه آیا در طرح تعزیراتی مبارزه با کالای قاچاق با کالای تقلبی نیز برخورد می‌شود گفت: فعلا برنامه‌ای از سوی تعزیرات برای برخورد با کالاهای تقلبی در صنف ساعت وجود ندارد اما این قول به ما داده شده است که در مرحله دوم اجرای این طرح به موضوع کالاهای تقلبی پرداخته شود.

وی یادآور شد: تولید ساعت ایران منحصر به ساعت دیواری توسط چند تولیدکننده محصول است و ما ماشین‌آلات و تکنولوژی تولید ساعت های مچی در کشور را کسب نکرده‌ایم.

وی یاداور شد که ماشین‌آلات ساعت‌سازی (ساعت مچی) تنها در کشور سوئیس و چین قرار دارد که قیمت نوع سوئیسی آن بسیار گرانقیمت است.

این مقام مسئول در خصوص ارزش واردات ساعت به کشور گفت: سالانه حدود 400 تا 500 هزار دلار ساعت به کشور وارد وارد می‌شود که 90 درصد آن ساعت های مچی است و مابقی را ساعتهای رومیزی یا دیواری تشکیل می‌دهند.

خانلو یادآور شد که اگر گمرک جلوی ورود کالای قاچاق را بگیرد دیگر یک مورد کالای تقلبی در بازار مشاهده نمی‌شود و ما با کمک بخش دولتی امکان جمع‌آوری ساعت تقلبی از بازار را داریم.

وی همچنین در خصوص گرانقیمت‌ترین ساعتی که در ایران به فروش رسیده است گفت: این ساعت به قیمت 930 میلیون تومان 3 سال پیش معامله شد که دارای باگتهای برلیان و اجزای طلا بود. همچنین در مغازه‌های سطح شهر نیز گرانترین ساعت موجود 250 میلیون تومان است.

خانلو در پایان یادآور شد: به زودی دانشگاهی در بخش ساعت خواهیم داشت و شرایط تولید و تعمیر این کالا آموزش داده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]