اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906189845517

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

مالیات بر ارزش افزوده طلا فقط از اجرت کار اخذ شود

کد: 13950906189845517

https://goo.gl/TIdLBi

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران مصوبه هیات دولت درباره کاهش 6 درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا را اقدامی مثبت برای بازگشت رونق به این بازار دانست و خواسته اصلی فعالان این صنف را «اخذ مالیات بر ارزش افزوده از اجرت کار» اعلام کرد.

مالیات بر ارزش افزوده طلا فقط از اجرت کار اخذ شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، چندی پیش رییس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد پیشنهاد تعدیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا در لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده است، شامل اعمال نرخ سه درصدی به جای 9 درصد کنونی مالیات بر ارزش افزوده است و باید منتظر تصمیم گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه ماند.

محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور برای نرخ سه درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا را تعیین نرخی «ویژه» توصیف کرد که در برخی کشورهای جهان نیز برای بعضی کالاها مرسوم است.
کشتی آرای گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای طلا و صنوف مرتبط با آن ایجاد کرد و سازمان امور مالیاتی به فکر اصلاح نرخ افتاد تا با کاهش برخی التهاب های بازار، از تعطیلی واحدها و رکود صنعت طلا و جواهر جلوگیری شود.
این مسئول چندی پیش به ایرنا اعلام کرد تولید و مصرف طلا در کشور در پنج سال گذشته به یک سوم کاهش یافته که علت اساسی آن تغییر فرهنگ و نگرش مردم به این فلز قیمتی است.
به گفته وی، به همین دلایل دو سال گذشته در تهران بیش از 750 واحد صنفی طلا تعطیل شد که در سایر شهرستان ها این آمار به 3800 واحد صنفی رسیده است؛ البته اینها به‌جز صنف هایی است که تغییر رسته داده اند.

مالیات بر ارزش افزوده طلا در انتظار تصمیم مجلس
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نرخ یاد شده و کاهش آن به یک سوم، هنوز در حد پیشنهاد است و باید منتظر بررسی نهایی آن در مجلس شورای اسلامی باشیم.
وی اضافه کرد: کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده اقدامی مثبت و سازنده است اما فعالان صنف طلا و جواهر معتقدند این مالیات باید فقط از اجرت کار دریافت شود و مالیات از روی قیمت نهایی طلا به صرفه نیست.
به گفته این مسوول، در صورت تحقق این امر رونق بیش از پیش بازار طلا رخ می دهد و افزایش تقاضا از سوی مردم برای انواع محصولات ساخته شده از طلا را به دنبال دارد.
 اینک مالیات بر ارزش افزوده انواع تولیدات ساخته شده از طلا از قیمت نهایی محصولات شامل قیمت طلا، اجرت کار و سود فروش دریافت می شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]