اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190165517

کاهش مصرف نایلون و پلاستیک در خانوارهای ایرانی

کد: 13950906190165517

https://goo.gl/pSrmWT

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: گزارش رسیده حاکی از آن است که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم ، از ظروف یکبار مصرف تا سه بار هم استفاده می شود.

کاهش مصرف نایلون و پلاستیک در خانوارهای ایرانی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، سیدرحیم مقیمی اصل از افزایش 35 درصدی قیمت نایلون و پلاستیک خبر داد و گفت: مصرف نایلون و پلاستیک نسبت به سال های گذشته کاهش داشته که دلیل آن علاوه بر گران شدن نایلون و پلاستیک به کاهش قدرت خرید مردم نیز برمی گردد؛ به طوری که گزارش شده که مردم ظروف یکبار مصرف را  تا سه بار هم مصرف کرده اند.

وی در ادامه در خصوص اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا در صنف نایلون و پلاستیک ضمن اعلام آنکه در تولید پلاستیک و نایلون خودکفا هستیم، گفت: در صنف نایلون و پلاستیک قاچاق نداریم و اکثر تولیدات ما ایرانی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پلاستیک و نایلون به صادرات پلاستیک و نایلون به کشورهای همجوار نیز اشاره کرد و گفت: اکنون فقط 10 درصد واردات پلاستیک صورت می گیرد که این مقدار هم به دلیل آنکه تولید آن دسته از مواد مقرون به صرفه نیست، انجام می شود.

وی افزود: افزایش قیمت نایلون و پلاستیک ناشی از بالابودن نرخ مواد اولیه ای است که از سوی پتروشیمی ها در اختیار بخش تولید قرار می گیرد و تولیدکنندگان و خرده فروشان نقشی در افزایش قیمت ندارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی