اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190195648

توسط مرکز ملی فضای مجازی تدوین شد

آیین نامه تضمین سرمایه گذاری پیام رسانهای داخلی

کد: 13950906190195648

https://goo.gl/KkfrcI

، تهران , (اخبار رسمی): عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، از تدوین آیین نامه تضمین سرمایه گذاری برای فعالیت پیام رسانهای داخلی در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این آیین نامه در نوبت تصویب قرار دارد.

آیین نامه تضمین سرمایه گذاری پیام رسانهای داخلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خسرو سلجوقی با بیان اینکه ظرفیت فعالیت پیام‌رسانهای داخلی با توانایی میزبانی تعداد زیاد در داخل کشور وجود دارد اظهار داشت: کما این‌که تاکنون نیز چندین تجربه در این خصوص تحقق ‌یافته است اما مهم این است که در طراحی آن نیاز جامعه در نظر گرفته شود که راز ماندگاری هر نرم‌افزاری است.

وی مهم‌ترین چالش این پیام‌رسان‌ها را نگرانی از سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: برای رفع این نگرانی، مصوبه‌ای توسط شورای عالی فضای مجازی آماده‌شده که تضمین‌کننده سرمایه بوده و به نظر می‌رسد با تصویب آن مشکل دیگری وجود نداشته باشد یا با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

سلجوقی در مورد اعتمادسازی و حفظ امنیت اطلاعات سرمایه گذاری در این بخش افزود: شبکه‌های اجتماعی طبق قوانین و مقررات موظف نیستند اطلاعات را در اختیار کسی قرار دهند مگر با حکم قانون که تنها در صورت وقوع جرم اجباری است. کاربران هم باید بیاموزند در شبکه‌های اجتماعی داخلی و غیربومی از ارائه اطلاعات شخصی پرهیز کنند.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، همچنین در خصوص رایانامه (ایمیل) به‌عنوان بخشی از تولید محتوا در طرح جویشگر بومی گفت: طبق نقشه راه جویشگر یکی از بحث‌ها، رایانامه بومی است که حمایت از چند مورد تا زمانی که به‌عنوان یک کسب‌وکار درآمده و توسعه خدمات دهند، ادامه دارد. طبیعتاً مواردی تحت حمایت قرار می‌گیرد که در بازار حضورداشته و چابک‌تر بوده، بهتر بتواند خدمات ارائه داده و ادامه حیات بدهد.

سلجوقی با اشاره به درنظرگرفتن مدلهای حمایتی برای شرکت‌های نوپا و بزرگ از جمله حضور در بازار بورس، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در خصوص امکان فروش سهام توسط شرکت‌های کوچک و متوسط فعال‌شده و اکنون این فرصت از طریق فرابورس مهیا است و شرکت‌ها می توانند در قالب سهامی عام در این زمینه اقدام کنند. البته برخی مشکلات وجود دارد و باید سازمان بورس همانند ترکیه و کره جنوبی مجوز فروش سهام به شرکت‌هایی که در قالب سهامی خاص تأسیس‌شده‌اند را نیز بدهد.

وی تاکید کرد: در ایران هنوز شرکت‌هایی که با خرید شرکت‌های کوچک‌تر خودشان را بزرگ کنند، نداریم اما اگر بخواهند پایدار بمانند باید حرکت کنند چراکه با تزریق منابع دولتی نمی‌توان فناوری را زنده نگه داشت، بلکه فناوری باید با اقتصاد زنده بماند.

رئیس شورای راهبری طرح جویشگر بومی ادامه داد: گوگل در حال حاضر، بیش از 70 خدمت ارائه می‌دهد و در یک مرحله به این توانایی نرسیده است. خوشبختانه جویشگرهای ما هم دارند به این سمت می‌روند و می‌توانند نیازهای خود را از شرکت‌های دیگر تامین کنند.

سلجوقی با اشاره به حمایت از نرم‌افزارهای بومی تا زمان رسیدن به بلوغ، اظهار داشت: ممکن است به این نتیجه برسیم که مدتی از هر سه جویشگر به‌عنوان فرزندان دانشی این مرزوبوم حمایت کنیم. هرچند تمایل ما این است از سال اول به رشد کافی برسند اما در صورت نیاز حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم ادامه خواهد یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]