اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193345898

هوای امروز سالم است

باران نتوانست آلودگی هوای کاربراتوری‌ها را بکاهد

کد: 13950913193345898

https://goo.gl/yGF76T

، تهران , (اخبار رسمی): آسمان پایتخت دیروز به‌رغم 2روز بارش مستمر، همچنان شاهد صحنه غلظت آلاینده‌های جوی بود که تنهاعلت آن خودروهای فرسوده و کاربراتوری است

هوای تهران سالم شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آسمان پایتخت دیروز به‌رغم 2روز بارش مستمر، همچنان شاهد صحنه غلظت آلاینده‌های جوی بود که یک علت بیشتر ندارد؛ خودروهای فرسوده و کاربراتوری. از سویی هفته گذشته بازار سفرهای زیارتی با خودروهای شخصی گرم بود و به واسطه تعطیلی‌های پی در پی، جمعیت قابل توجهی از پایتخت خارج شدند اما هوا همچنان آلوده‌ ماند.

«وحید حسینی» مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این‌باره گفت: همزمان با سفر خودروهایی که بی‌شک معاینه فنی دارند و از کیفیت ساخت مناسبی برای سفر برخوردارند، موتورسیکلت‌ها، خودروهای کاربراتوری و کامیون‌های فرسوده نتوانستند به سفر بروند و تردد در تهران را به سفر ترجیح دادند. بدین‌ترتیب باوجود وزش باد و بارش باران، آسمان شهر همچنان آلوده ماند.

به گفته حسینی، حال جای این پرسش باقی می‌ماند که آیا نباید ممنوعیت تردد در شهر در مواقع آلودگی هوا را با استفاده از الگوهای مطالعه‌شده‌‌ای نظیر طرح کاهش هدف‌دار کرد و استفاده از الگوی غیرکارشناسی زوج و فرد را که صرفا روی شماره پلاک خودرو محدودیت برقرار می‌کند، رها کرد؟

حسینی تصریح کرد: ‌تهران از وجود 420هزار خودروی فرسوده و کاربراتوری آلاینده رنج می‌برد. به این عدد 100هزار کامیون دیزلی و 780هزار موتورسیکلت کاربراتوری در حال تردد را نیز اضافه کنید. این 1.3میلیون وسیله نقلیه، در روزهای بارانی گذشته هم به‌کار خود ادامه دادند و اجازه ندادند آسمان پایتخت آبی شود. هر روز در تهران به‌طور میانگین 2هزار تن آلودگی هوا تولید می‌شود و وسایل مذکور نقشی اصلی در تولید آن دارند.

پیش‌بینی هوای امروز

بر اساس پیش‌بینی‌های سامانه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران قرار است کیفیت هوا بهبود یابد. به گفته «مریم نادری» مدیر واحد پایش این شرکت، با کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری، وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود. این شرایط کم و بیش در فردا(یکشنبه) نیز ادامه خواهد داشت. طبق نتایج پیش‌بینی آلودگی هوا، امروز از میزان غلظت آلاینده‌ها نسبت به روزهای پیشین به‌طور قابل توجهی کاسته شده و پیش‌بینی می‌شود شرایط مطلوب کیفی هوا و هوای سالم برقرار باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه