اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193755464

پیشنهاد توقف جوجه‌ریزی مرغداران حومه ملارد و شهریار، تا پایان آذر

برخی استان‌ها از طرح کاهش وزن کشتار، عقب مانده‌اند

کد: 13950913193755464

https://goo.gl/4TMGAf

، تهران , (اخبار رسمی): نماینده بخش خصوصی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، روند طرح کاهش وزن کشتار در کشور را تشریح کرد.

برخی استان‌ها از طرح کاهش وزن کشتار، عقب مانده‌اند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی کمالی مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی با اعلام این خبر گفت: اگرچه طرح کاهش وزن کشتار مرغ از ابتدای آذرماه به اجرا درآمده است، اما هنوز برخی استان‌ها مانند تهران و آذربایجان شرقی، از طرح عقب بوده و میانگین وزن کشتار آنها 250 گرم از عدد تعیین شده بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور را نمی‌توان یک‌شبه در کشور پیاده کرد، افزود: البته باید مرحله به مرحله پیش رفت تا هم مردم و هم پرورش‌دهندگان با طرح مورد نظر خو بگیرند. این در حالی است که آغاز کار برای تولیدکنندگان سخت نبوده و وزن نهایی بین یک‌کیلو و 800 تا دو کیلو و 200 گرم به تصویب رسیده است که به‌راحتی قابل اجرا خواهد بود.

به گفته وی، در یک ماه گذشته، تعداد مشتریان مرغ سبک افزایش یافته و قیمت آن نیز نسبت به ماه‌های قبل، معقول‌تر شده است. صادرات مرغ با این وزن نیز روند مطلوبی را طی خواهد کرد و از سوی دیگر، شرکت پشتیبانی هم مرغ سایز را با قیمتی بالاتر خواهد خرید.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی در این زمینه باید با کمک رسانه‌ها تلاش کرد تا مزایای استفاده از مرغ سایز در ذهن مردم نهادینه شده و آنها بدانند که با خرید مرغ سنگین، چیزی بین هفت تا 13 درصد، هزینه بیشتری می‌پردازند که بخش قابل توجهی از آن نیز به شکل چربی، دورریز می‌شود.

کمالی درباره شیوع آنفلوآنزای مرغی، بیان کرد: خوشبختانه این بیماری در واحدهای گوشتی گزارش نشده و بیشتر در واحدهای تخم‌گذار حومه ملارد دیده شده است.

وی با بیان اینکه ستاد آنفلوآنزا در سازمان دامپزشکی تشکیل شده و کارگروهی نیز در همین زمینه با همکاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها سازمان یافته است، یادآور شد: کانون‌های بیماری تا محدوده شعاع سه کیلومتری قرنطینه بوده و سازمان دامپزشکی نیز به شدت موضوع را پیگیری می‌کند.

کمالی در پایان به پرورش‌دهندگان توصیه کرد که در صورت مشاهده لاشه پرندگان وحشی، مراتب را به مسئولان دامپزشکی اطلاع داده و تا حد امکان، مرغداران حومه ملارد و شهریار، از جوجه‌ریزی تا پایان آذرماه امسال، اجتناب کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]