اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194745517

گنجاندن برنامه های آموزشی اصناف دربرنامه ششم توسعه

کد: 13950914194745517

https://goo.gl/aEEei2

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتاق اصناف ایران در نشست با معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از بی توجهی مسئولان به امر آموزش انتقاد کرد و گفت: بخش اعظمی از فعالیت های اصناف در نظام آموزشی گره خورده است.

گنجاندن برنامه های آموزشی اصناف دربرنامه ششم توسعه

به گزارش اخبار رسمی به نقل پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: متاسفانه بسیاری از مفاهیم در نظام آموزشی ما به درستی تبیین و تعریف نشده ضمن آنکه بودجه تخصیص یافته به بخش آموزش آنقدر ناچیز و اندک است که نمی توان با تکیه به آن گفتمانی داشت.

وی در ادامه از با انتقاد از بی توجهی مسئولان مربوطه به امر آموزش در سی و هفت سال گذشته و همچنین نبود متولی واقعی در حوزه فرهنگ و آموزش افزود: هر کسی در حوزه فرهنگ داد سخن می دهد اما متولی واقعی در این حوزه تعریف نشده است.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: مجموعه اصناف گستره عظیمی از موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در درون خود جای داده به طوری که اکنون استانداردهای جهانی را هم در نوردیده است.

وی ضمن بیان این که متاسفانه در اوایل انقلاب مزیت ایجاد شغل در حوزه های دیگر ایجاد نشده است، گفت: اگرچه جامعه ی ما در دهه های اخیر به سوی جوان شدن حرکت کرده اما متاسفانه ما نتوانستیم برای آنها شغل تعریف کنیم و مجموعه دست اندرکاران نظام نیز به این موضوعات کم توجهی کردند.

فاضلی در ادامه به این نکته اشاره کرد: تا همین چند سال قبل اصناف را در نظام برنامه ریزی کشور راه نمی دادند و حتی حاضر به نشست با مجموعه اصناف که پیشانی بخش خصوصی کشور است، نبودند و به تازگی در یک سال گذشته اصناف دیده شدند و تعامل خوبی بین مجموعه اصناف و دولت به وجود آمده است.

وی با بیان این که 48 درصد اشتغال دنیا را بخش خدمات به خود اختصاص داده است ضمن آنکه در کشور ما نیز850 هزار بنگاه صنفی در بخش خدمات فنی و مهندسی مشغول به فعالیت هستند، متذکر شد: در شرایط فعلی، عمده ی جریانات جنبه ی حاکمیتی به خود گرفته است و هنوز به دلیل رانت های موجود، مردم محوری اقتصاد مورد پذیرش قرار نگرفته است.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: بخش اعظمی از فعالیت های اصناف در نظام آموزشی گره خورده است و بر همین اساس در برنامه ششم توسعه 6 بند مختص مباحث آموزشی اصناف گنجانده شده است که معاون اول رئیس جمهور و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی قول مساعد دادند که از این موارد حمایت کنند.

وی در عین حال اظهار داشت: اگرچه در مباحث آموزشی کمبود بسیار داریم اما برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی نیز باید به مفاهیم آموزشی تکیه کرد.

در ادامه این نشست، محمدامین سازگار نژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقش استراتژیک اصناف در رشد و توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه آموزش نقش بسزایی در رشد و بهره وری ارگان ها و سازمان ها دارد بنابر این ضرورت دارد که در برنامه ششم توسعه، موضوعات و مباحث آموزشی برای اصناف و کسبه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: باید اصناف را از جنبه های مختلف تقویت کنیم اول آنکه اصناف و کسبه باید از تحولات فنی رشته های تخصصی خود مطلع باشند تا بتوانند خدمات بهتری ارائه کنند ضمن آنکه با توجه به رشد تحولات نوین و الکترونیکی، نباید از مبحث خدمات الکترونیکی اصناف غافل شویم.

سازگارنژاد همچنین توسعه اخلاق اجتماعی به منظور پایداری شغل در کشور و همچنین حفظ اصول مشتری مداری مورد تاکید قرار داد و ضمن اشاره به وجودِ 8 هزار آموزشگاه آزاد حرفه ای در کشور و ظرفیت های آموزش در بخش مجازی گفت: متاسفانه یکی از گرفتاری های ما این است که هم اکنون افراد فاقد صلاحیت لازم عهده دار خدمات شدند در حالی که ضرورت در این است که اختیارات در دست اهل فن باشد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]