اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195455648

وزیر ارتباطات اعلام کرد

لزوم اخذ مجوز برای کانال‌های پرکاربر

کد: 13950915195455648

https://goo.gl/dUwgHe

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، مصوب شد کانال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیش از حد خاصی عضو دارند و مشغول به فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی هستند باید از مراجع مرتبط مجوزهای لازم را دریافت کنند.

لزوم اخذ مجوز برای کانال‌های پرکاربر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در حاشیه دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به برخی سوالات پرداخت.

وزیر ارتباطات در خصوص همکاری موتور جست‌وجوی روسی "یاندکس" در ایران اظهار کرد: با حضور هیات روسی در ایران این موضوع نیز در کنار سایر موارد پیگیری می‌شود اما هنوز توافق قطعی درباره موضوع صورت نگرفته است.

محمود واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه سال 1396 اظهار کرد: امیدواریم با بودجه‌ای که در نظر گرفته شده بتوانیم به اهدافی که در این حوزه در نظر داریم، برسیم.

وی یادآور شد: در لایحه بودجه سال 1396 رقم خوبی برای مواردی چون ارتباط رسانی روستایی، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و غیره در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم اعمال کاهش تعرفه اینترنت از سوی برخی شرکت‌های اینترنتی عنوان کرد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات برای قیمت اینترنت رقمی را به عنوان سقف تعیین می‌کند و هیچ اپراتوری مجاز نیست خدمات را با قیمتی بیش از آن ارائه کند. البته رقابت بین اپراتورها و شرکت‌های FCP موجب می‌شود که شرکت‌ها تعرفه‌های متنوعی را ارائه کنند اما اگر در موردی سقف تعرفه مورد توجه قرار نگرفت مشترکان می‌توانند موضوع را با سامانه 195 مطرح کرده و از آن طریق پیگیری کنند.

واعظی در ارتباط با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص برخی کانال‌های خبری نیز توضیح داد: بر اساس آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، مصوب شده است که کانال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیش از حد خاصی عضو دارند و مشغول به فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی هستند باید از مراجع مرتبط مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی در عین حال عنوان کرد: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول شده است تا با تشکیل کمیته‌ای آیین‌نامه‌های مربوط به این بخش را تدوین کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا درست است که اعلام شده برای تبلیغات ریاست جمهوری باید کاندیدها از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنند، گفت: هنوز آیین‌نامه‌ای در این خصوص تدوین نشده و این موضوع به گونه‌ای است که نمی توان آن را تنها در اختیار یک وزارت خانه دانست. البته سال گذشته شورای عالی فضای مجازی یک چارچوبی کلی در این خصوص تعیین کرده است.

واعظی همچنین در صحبت‌های خود از اقدامات دولت برای ارتباط رسانی به روستاها یاد کرد و گفت: وزارت بهداشت در این زمینه اقدام خوبی انجام داده و حدود 5000 روستای جدید را به ما معرفی کرده است تا برای ارائه خدمات سلامت الکترونیک در اولویت قرار گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]