اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916196275517

رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران:

سهم دستگاه های مخابراتی از قاچاق 10 تا 12درصد است

کد: 13950916196275517

https://goo.gl/ecAvdG

، تهران , (اخبار رسمی): 10 تا 12 درصد قاچاق کالا مربوط به دستگاه های مخابراتی و تجهیزات وابسته است که فقط در مورد گوشی های تلفن همراه سالیانه 2 میلیارد دلار برآورد می شود.

سهم دستگاه های مخابراتی از قاچاق 10 تا 12درصد است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، غلامحسین کریمی خراسانی رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: قاچاق کالاهای مخابراتی و ارتباطی فقط به گوشی های تلفن همراه محدود نیست و تجهیزات وابسته مانند خازن ها، ترانزیستورها و دیگر کالاهای مربوط به بخش دستگاه های مخابراتی را نیز شامل می شود.

کریمی خراسانی گفت: ارزش قاچاق سالیانه گوشی های تلفن همراه 2میلیارد دلار برآورد می شود که تعیین تعرفه های مناسب می تواند روند قاچاق در این بازار را سامان دهد.
وی گفت: هرچه شمار واردکنندگان رسمی بیشتر شود و مقررات دست و پاگیر واردات کاهش یابد، معضل قاچاق در این بخش کاهش می یابد و این به سود کل اقتصاد کشور است.
چندی پیش سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد سالیانه 12میلیون دستگاه تلفن همراه در بازار ایران خرید و فروش می‌شود که نزدیک به 2میلیون دستگاه سهم واردات رسمی است و بقیه به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود.
به گقته «قاسم خورشیدی» بر پایه برنامه ریزی ها، باید قاچاق 25 میلیارد دلاری کالاها در سال 1392 به 6 میلیارد دلار در سال 1398 کاهش می یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]