اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916196445452

با امضای قرارداد ساخت 14 هزار واحد مسکونی ممکن شد

تامین مسکن با تسهیلات بلاعوض برای روستاییان

کد: 13950916196445452

https://goo.gl/f8q6YS

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درمراسم امضای قرارداد ساخت 14 هزار واحد مسکونی برای مناطق کم‌برخوردار کشور ویژگی اصلی این طرح را ارائه تسهیلات بلاعوض به روستاییانی عنوان کرد که توانایی پرداخت وام ندارند.

تامین مسکن با تسهیلات بلاعوض برای روستاییان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن ،رییسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرارداد 3500 میلیارد ریالی ساخت 14 هزار واحد مسکونی برای ساکنان مناطق کم‌برخوردار کشور را امضا کردند که اعتبار آن از محل منابع این دو نهاد و تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

پس از ساخت و تحویل 7 هزار واحد مسکن محرومین توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، قرارداد ساخت 14 هزار واحد دیگر در مناطق محروم سراسر کشور به امضای روسای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید تا 21 هزار خانواده واجد شرایط مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور صاحب خانه شوند.

این قرارداد به منظور محرومیت‌زدایی، ارتقای سطح کیفی و بهبود شرایط سکونتی در مناطق کمتر توسعه یافته به امضا رسید.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث این 14 هزار واحد مسکن اعتباری بالغ بر 3 هزارو 500 میلیارد ریال از محل منابع خود و تسهیلات بانکی اختصاص خواهند داد و تمام واحدها را تا پایان سال 97 واگذار خواهند کرد.

علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دراین مراسم با بیان اینکه این تفاهمنامه برای ساخت 14 هزار مسکن در روستاهای کم‌برخوردار 18 استان کشور منعقد می‌شود، گفت: دراین طرح روستاییان مناطق کمتر توسعه یافته که نمی‌توانند سهم آورده خود را تامین کنند و وام دریافت کنند می‌توانند صاحب خانه شوند.

تابش افزود: دراین طرح مبلغی به عنوان تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده و مبلغی نیز از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و از حجم کلی 350 میلیارد تومانی 250 میلیارد تومان به تسهیلات بانکی با نرخ چهاردرصد، 50 میلیارد تومان کمک بلاعوض ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و 50 میلیارد تومان نیز به کمک بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مسکن همواره دغدغه اصلی کم‌درآمدهاست و ما حتی در روستاهایی که دارای زمین باشیم زمین رایگان را در اختیار قرار می‌دهیم.

همچنین در این مراسم، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهدای 16 آذر 32 گفت: هر هزار واحد این طرح را به نام یکی از چهارده معصوم(ع) می‌سازیم.

مخبر محور فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را پاسخ به دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در تامین اشتغال و معیشت اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: مشکل اصلی کشورمان مسئله اقتصاد است و درابعاد دیگر خصوصا امنیت و استقلال وضع بسیار خوبی داریم. راه حل مشکل معیشتی جامعه اشتغال است و ما از ابزارهای مختلفی برای رفع این نیاز اساسی درمناطق محروم کشور استفاده می‌کنیم. ازجمله به پشتیبانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌پردازیم که در این راستا 160 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم. از سوی دیگر اواخر سال گذشته موسسه دانش بنیان برکت را در پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان تاسیس کرده‌ایم. کار بزرگ دیگر ما انتقال 85 درصد فعالیت‌های سنگین اقتصادی به مناطق محروم بوده و توانسته‌ایم 350 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را ساماندهی کنیم و تا سه سال دیگر 350 هزار شغل دیگر ایجاد خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: کار مهم دیگر در جهت ارتقای وضعیت معیشتی ساکنان مناطق محروم واگذاری سهام شرکت‌های پربازده از طریق بورس بوده و تاکنون 350 هزار نفر سهامدار آنها شده اند و در برنامه پنج ساله قرار است هرسال 300 هزار نفر جدید به سهامداران اضافه شوند.

وی افزود: پیش از این تفاهمنامه ساخت 7000 مسکن در مناطق محروم را با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رساندیم که با این تفاهمنامه جدید به 21 هزار مسکن می‌رسد.

مخبر با بیان اینکه منابع مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شامل اموال در اختیار ولی فقیه و نیز ناشی از فعالیت‌های اقتصادی ستاد است، عنوان کرد: 90 درصد سود کلی ستاد در مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌شود که صرف اشتغال‌زایی و ارائه 25 خدمت توسط بنیاد برکت می‌شود. تاکنون 10 هزار پروژه زیربنایی را اجرایی کرده‌ایم و توانسته‌ایم 100 مدرسه، 500 مسجد و خانه عالم بسازیم و 11 بیمارستان درحال ساخت داریم.

وی همچنین به ارائه 221 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: در تمام روستاهایی که درگیر مشکل زمین بوده‌ایم 11 هزار و 940 سند زمین را در قالب هبه مقام معظم رهبری واگذار کرده‌ایم.

مخبر افزود: 4000 روستا را هدف‌گذاری کرده‌ایم که هزار روستا تا پایان امسال برخوردار از تمام زیرساخت‌های موردنیاز می‌شوند. همچنین از یک‌سال پیش تیمی را به عنوان کمیته آب برای مطالعه رفع مشکلات احتمالی خشکسالی تشکیل داده‌ایم و درحال تفاهم با سپاه پاسداران برای ساماندهی و تامین اشتغال در100 بخش هستیم.

مراسم امضای قرارداد ساخت 14 هزار مسکن محرومین پیش از ظهر امروز 16 آذر در ساختمان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بنیاد مسکن

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ 21 فروردین سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تأمین مسکن محرومان ومتولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی‌ایران تشکیل گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان