اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950917197035608

رئیس سازمان فناوری اطلاعت خبر داد

راه اندازی بیستمین مرکز داده در استان البرز

کد: 13950917197035608

https://goo.gl/Kf0dZU

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان فناوری اطلاعت با تاکید بر راه اندازی بیستمین مرکز داده در استان البرز،گفت : این مراکز در ساختار به هم پیوسته ابری، امکان ارتباطات و دسترسی را برای کاربران فراهم می کنند.

راه اندازی بیستمین مرکز داده در استان البرز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های استان البرز با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ، گفت: ما در وزارت ارتباطات در حال طراحی چارچوب های مربوط به خدمات ، امنیت ، ارزش های ملی و مدیریت در لایه های دسترسی ، دیتا ، شبکه ابری و لایه خدمات هستیم.

وی با بیان اینکه  بیستمین  مرکز داده  راه اندازی شده است، افزود :این مراکز در یک ساختار ابری به هم پیوسته هستند و امکان ارتباطات و دسترسی را برای کاربران فراهم می کنند.
جهانگرد تصریح کرد : امروز در مرکز داده البرز در این مرحله یک ظرفیت کامل حدود 72 ترابایت ظرفیت وجود دارد که از نظر امکانات برق  و پشتیبانی در سطح 3 استانداردها قرار دارد.
وی به افتتاح مرکز آپای البرز در دانشگاه خوارزمی در حوزه امنیت شبکه اشاره کرد و افزود : در روز های آینده  ترکیب  مراکز آپا با مراکز امنیتی دیگر پایش حملات را در برعهده می گیرند .
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد : با راه اندازی این مرکز آپا در استان البرز و در دانشگاه خوارزمی، حدود 300 نفر از کادرهای علمی و تخصصی درگیر کار در این مراکز می شوند.
وی ادامه داد: در 2 سال گدشته بیش از 5 میلیون حمله بدافزارها یی که پنهان می شوند شناسایی شده است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]