اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950918197425517

کاربران در خریدهای اینترنتی دقت کنند

برخورد با عرضه کنندگان کالای قاچاق در فضای مجازی

کد: 13950918197425517

https://goo.gl/n32J2D

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از عزم جدی این سازمان در مقابله با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی خبر داد.

برخورد با عرضه کنندگان کالای قاچاق در فضای مجازی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، بهنود قاسمی مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت گفت: در راستای وظایف و مسئولیت‌های قانونی بویژه ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، عرضه قانونی و ضابطه‌مند کالا و رونق اقتصادی کشور با هرگونه پخش و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی با قاطعیت و جدیت برخورد می شود.

وی با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیک از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت (مرکز تجارت الکترونیکی) به فروشگاه‌های اینترنتی واجد شرایط اعطا شده است گفت: اعطای این نماد در راستای نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در فضای سایبر و تامین امنیت خاطر خریداران از فروشگاه اینترنتی است.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت گفت: هر چند در حال حاضر سهم فروشگاه‌های اینترنتی در بازار خرده فروشی قابل توجه است و در این بین فروشگاه‌های دارای نماد عمدتا در چارچوب قوانین و مقررات کشور فعالیت می کنند اما نظارت بر آنها به طور جدی انجام می شود.

وی با اشاره به نقش فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دارای مجوز قانونی در شفاف‌سازی قیمت و اطلاعات کالا و عرضه محصول به قیمت یکسان در سراسر کشور و فراهم کردن شرایط رقابتی در سطح بازار، خواستار برخورد جدی دستگاه های متولی از جمله پلیس فتا ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های مسئول با فروشگاه های فاقد نماد اعتماد الکترونیکی شد.

قاسمی برخورد با عرضه کالای قاچاق را ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله دستگاه‌های حاکمیتی کاشف قاچاق است و بازرسان این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها دراین زمینه به طور جد فعال هستند.

وی تعداد بازرسی های انجام شده در 7 ماهه اول امسال را بیش از 180 هزار مورد اعلام کرد و گفت : حاصل بازرسی‌های انجام گرفته طی این مدت تشکیل 8 هزار فقره پرونده کشف کالای قاچاق در سطح عرضه بوده است.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت ارزش کالاهای کشف‌شده را 800 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت : از این تعداد بازرسی 82 هزار مورد بازرسی در گشت مشترک با سایر ارگان ها و دستگاه های مرتبط انجام شده است.

وی گفت :طی 7 ماهه نخست امسال نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته تعداد بازرسی ها از 12 درصد رشد برخوردار بوده که همین امر موجب افزایش 9 درصدی تعداد پرونده¬ها و 530 درصدی ارزش ریالی کالای مکشوفه شده است.

وی خاطرنشان کرد : سازمان حمایت با جدیت و قاطعیت تمام این موضوع را پیگیری می‌کند و به کسانی که قصد سوءاستفاده از این فضا برای فروش کالاهای قاچاق خود رادارند هشدار می‌دهد که در صورت این کار با برخورد قانونی این سازمان مواجه خواهند شد.

قاسمی گفت: به شهروندان نیز توصیه می‌کنیم از خرید کالا در فروشگاه‌های غیرمجاز اینترنتی که فاقد نماد الکترونیکی و نشان سازمان تجارت توسعه الکترونیکی هستند خودداری کنند.

قاسمی با بیان اینکه بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین شناخته‌ شده است و فعالیت آن‌ها در سطح کشور مجاز است، گفت: بااین‌حال باید کاربران در خریدهای اینترنتی خود دقت کنند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند و حتماً به سایت‌هایی که کالاهای خود را باقیمت‌هایی چندین برابر قیمت بازار ارائه می‌کنند مشکوک شده و در این‌گونه سایت‌ها نیز اقدام به خرید نکنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا ، اخبار و گزارشات خود را به سامانه دریافت و رسیدگی به گزارشات مردمی این سازمان با شماره تلفن 124 اطلاع دهند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]