اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950920198105517

تولیدناخالص با تقویت اصناف، رشد می کند

کد: 13950920198105517

https://goo.gl/l1GYLX

، تهران , (اخبار رسمی): سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی اکنون 17.5 درصد است که با حمایت دولت می توان سهم اصناف در اقتصاد کشور را افزایش داد.

تولیدناخالص با تقویت اصناف، رشد می کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، جلال الدین محمد شکریه نایب رییس اول اتاق اصناف ایران گفت: اصناف با حدود 3 میلیون واحد صنفی در سراسر کشور تاکنون حدود 7.5 میلیون شغل بدون کمک دولت ایجاد کرده اند.

وی افزود: چنانچه اکنون دولت بخواهد اشتغال پایدار ایجاد کند ، حداقل باید بیش از 500 میلیون تومان به ازای ایجاد هر شغل هزینه کند در حالی که اصناف می توانند با هزینه ای بین 20 تا 100 میلیون تومان یک شغل ایجاد کنند.

رییس اتاق اصناف مرکز استان گیلان با اشاره به نقش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اصناف ادامه داد:  اصناف در دوران مشروطیت، 15 خرداد، پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و … نقش مهمی داشتند و مشقت های زیادی را تحمل کردند.

شکریه گفت: اصناف با دارا بودن حدود یک سوم نفوذ جمعیتی کشور نقش مهمی در اقتصاد دارند به طوری اکنون 90 درصد نظام توزیع کشور توسط اصناف صورت می گیرد.

وی افزود: اکنون حدود 660 هزار واحد صنفی تولیدی در کشور فعالیت دارند که به صورت عمده ماشین آلات آنها نیز تولید داخل است و در صورت تقویت و حمایت می توانند امنیت اقتصادی را در کشور بوجود بیاورند.

نایب رییس اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی صادرات صنوف نیز اشاره کرد و گفت: سهم اصناف در صادرات غیرنفتی کشور اکنون بیش از 500 میلیون دلار است که از دولت انتظار داریم از بنگاه های صنفی کوچک و متوسط همچون دیگر کشورهای جهان که بیشترین اشتغال را از این قبیل بنگاهها دارند، حمایت کند.

شکریه  با بیان اینکه لازم است دولت قوانین را در جهت رشد اصناف هدایت کند، افزود: در تمام برنامه های توسعه از جمله برنامه ششم باید نقش اصناف دیده شود.

وی تصریح کرد: اصناف ویترین اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه هستند و به راحتی نمی توانیم از این کانون بگذریم و نقش آن رانادیده بگیریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]