اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950920198235464

با حضور رئیس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی و گندم‌کاران نمونه سراسر کشور

جشن شکرگذاری برداشت محصول دوشنبه برگزار می‌شود

کد: 13950920198235464

https://goo.gl/xyVLgR

، تهران , (اخبار رسمی): وزارت جهاد کشاورزی بر اساس رسم دیرین مردمان این سرزمین، در روز 22 آذرماه سال جاری جشن شکرگذاری برداشت محصول را به پاس از فراوانی این نعمت برگزار می‌کند.

جشن شکرگذاری برداشت محصول دوشنبه برگزار می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، این وزارتخانه بر اساس رسم دیرین مردمان این سرزمین در روز 22 آذرماه سال جاری جشن برداشت محصول را به پاس از فراوانی این نعمت برگزار می‌کند. هرچند رسم بر آن است که این جشن همزمان با آغاز برداشت گندم در تیرماه برگزار شود، اما این جشن تا برداشت کامل محصول در تمام استان‌ها و پرداخت کامل طلب گندمکاران به تأخیر افتاد تا شیرینی آن برای همه کشاورزان صدچندان شود.

بر اساس جشن تاریخی شکرگزاری گندم همزمان با آغاز برداشت این محصول کشاورزی در تیرماه برگزار می‌شود و مردم برای خیر، برکت و فراوانی محصولات کشاورزی خود دعا می‌کنند. این جشن سال‌ها است که با گذشت زمان‌های طولانی و با ترکیبی از آداب و رسوم محلی و مراسم مذهبی مخصوص به خود برپا می‌شود و همچنان تا به امروز در میان مناطق مختلف ایران‌باستان باقی مانده است.

جشن خودکفایی گندم (دور پیشین این جشن با این عنوان برگزار شده بود) برای آخرین‌بار در سال 1383 خورشیدی برگزار شده بود و پس از آن تا سال 1391 روند تولید گندم رو به نزولی داشته، تا جایی که در سال 1391 خرید تضمینی گندم به چهار میلیون و 800 هزار تن رسید، اما به تدریج در سال 92 دوباره این رقم به شش میلیون و 600 هزار تن، در سال گذشته به هشت میلیون و 100 هزار تن و امسال از مرز 11,5 میلیون تن عبور کرد

کارشناسان و حامیان خوداتکایی ایران به محصولات استراتژیک امیدوار هستند با تدبیر مسئولان هرساله خوداتکایی یکی از محصولات استراتژیک کشور محقق شود و با برپایی باشکوه‌تر جشن شکرگذاری برداشت محصول با محوریت فراوانی تولید گندم که روز دوشنبه هفته جاری با حضور گندم‌کاران نمونه از سراسر کشور، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان دولتی ازجمله رئیس جمهوری یا معاون اول رئیس جمهوری، در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود، رسم سپاسگزاری از دسترنج بهره برداران و هر آن کس که در تحقق آن نقش ایفا کرده و می کند، محقق گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی