اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950921198655517

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه ومردانه :

مجوز مزون صادر نمی کنیم

کد: 13950921198655517

https://goo.gl/Xy5vZq

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه گفت: مزون فقط یک نام است و مجوزی به اسم مزون صادر نمی کنیم.

مجوز مزون صادر نمی کنیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایرانف حبیب اله طهماسبی نیک ضمن اعلام آنکه جوازی به نام مزون نداریم و تاکنون مجوزی تحت عنوان مزون برای کسی صادر نشده است، گفت: صدور جواز خیاطی، دوزندگی یا لباس دوزی در حوزهخ اختیارات اتحادیه خیاطان است حالا در این میان برخی جواز زنانه دوزی یا خیاطی می گیرند اما تابلوی خود را به نام مزون می نویسند.
وی ادامه داد: اتحادیه خیاطان پس از برگزاری آزمون و تایید صلاحیت فعالیت خیاط به او مجوز خیاطی و دوزندگی می دهد و او هم می تواند تابلوی خود را به هر نامی که منافاتی با قوانین جمهوری اسلامی نداشته باشد، صادر کند.
طهماسبی نیک از ازدیاد واحدهای فاقد پروانه کسبِ خیاطی و دوزندگی که با سوء استفاده از نامِ مزون در شمال شهر تهران دستمزدهای نجومی دریافت می کنند، انتقاد کرد و افزود: واحدهایی فاقد مجوزی که با نام مزون در سطح شهر فعالیت دارند، بسیار قهارند؛ اکثر این واحدهای فاقد مجوز اصلا تابلو ندارند و با نصب دوربین مخفی، مشتریان خاص خود را به محل راه می دهند.
وی با اعلام این که به مزون های زیرزمینی و شوهای خانگی اشراف نداریم و در واقع حق ورود به این مجموعه ها را نداریم، گفت: در صورت تخلف واحدهای دارای جواز کسب، اتحادیه پاسخگو خواهد بود و به تخلفات رسیدگی می کند اما وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت از واحدهای فاقد پروانه کسب را بررسی می کند.
طهماسبی نیک ادامه داد: البته در اغلب موارد وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی به شکایات مردم از واحدهای فاقد پروانه کسب را به اتحادیه واگذار می کند و اتحادیه نیز در صورت تخلفات عدیده دستور پلمب واحد بدون پروانه را صادر و این وظیفه را به اماکن می سپارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]