اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950921198795464

شرکت خدمات حمایتی مشکلی در تأمین بذر کلزا ندارد

بذر کلزای رایگان برای کشت مجدد در اختیار کشاورزان

کد: 13950921198795464

https://goo.gl/4UODcs

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به توصیه وزارت جهاد کشاورزی، کلزاکارانی که نیاز به کشت مجدد داشته باشند، می‌توانند برای هر هکتار پنج کیلوگرم بذر رایگان از شرکت خدمات حمایتی دریافت کنند.

بذر کلزای رایگان برای کشت مجدد در اختیار کشاورزان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، یزدان سیف مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درباره کلزاکاران گلستانی که مجبور هستند دوباره این محصول را کشت کنند، گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان گلستانی که محصولشان دچار سرمازدگی شده است، باید دوباره نسبت به کشت کلزا اقدام کنند و در این راستا شرکت خدمات حمایتی به هر میزان که بذر کلزا مورد نیاز باشد، در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد داد.

وی افزود: کشاورزان باید به توصیه‌های سازمان هواشناسی کشور توجه کنند و زمانی که دمای هوا اجازه کشت مجدد را داد، نسبت به کشت محصول اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، 10 تا 15 هزار هکتار از اراضی زیر کشت کلزا در استان گلستان بر اثر سرمای شدید و زودهنگام آسیب دیده است که در این راستا، این شرکت برای هر هکتار پنج کیلوگرم بذر به‌صورت رایگان اختصاص می‌دهد.

سیف ادامه داد: ظرفیت بذر کشور هیچ مشکلی ندارد و کشاورزان می‌توانند به هر مقدار که نیاز داشته باشند، بذر رایگان از مراکز خدمات کشاورزی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بذور در اختیار قرار گرفته شده به کشاورزان به‌طور قطع متحمل به سرما خواهد بود و این بار دیگر مشکلی به‌وجود نمی‌آید.

گفتنی است، بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، کل سطح زیر کشت کلزا در استان گلستان 46 هزار هکتار است که ورود جبهه هوای سرد و کاهش دما به منفی 15 درجه به مدت چهار روز متوالی باعث شد کلزاهای دوبرگی دچار سرمازدگی شوند که در این راستا مجری طرح دانه‌های روغنی به کشاورزان این مناطق توصیه کرد که پس از پایان سرما که پیش‌بینی می‌شود تا اواسط دی‌ماه باشد، نسبت به کشت مجدد محصول کلزا اقدام کنند و همچنین پیش‌بینی می‌شود که حدود 15 هزار هکتار از اراضی استان گلستان نیاز به کشت مجدد داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی