اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200305517

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تشریح کرد

دلایل کاهش صادرات مرغ و ماهی به کشورهای همسایه

کد: 13950923200305517

https://goo.gl/oAgbRU

، تهران , (اخبار رسمی): قاچاق مرغ و ماهی نداریم و دام و طیور به اندازه کافی و مازاد بر تولید موجود است.

دلایل کاهش صادرات مرغ و ماهی به کشورهای همسایه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی  گفت: معمولا با شروع فصل سرما به ویژه در ماه های آبان و آذر مصرف مواد پروتئینی در کشور افزایش پیدا می کند و قاعدتا طبیعی است که قیمت ماهی در این فصل روند افزایشی به خود بگیرد.

وی همچنین در خصوص چگونگی تشخیص ماهی سالم از غیرسالم نیز گفت: بهترین راه شناخت ماهی سالم و تازه آن است که آبشُش و چشم های ماهی تیره نباشد ضمن اینکه چنانچه با انگشت دست خود روی بدن ماهی فشار وارد می کنیم، گوشت ماهی تازه به سرعت به جای خود برمی گردد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی همچنین در مورد اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا در این اتحادیه گفت: خوشبختانه در اتحادیه ما قاچاق وجود ندارد و دام و طیور به اندازه کافی و مازاد بر تولید موجود است تا جایی که صادرات هم داریم.

به گفته وی، در گذشته صادرات زیادی به عراق داشتیم اما اکنون صادرات ما به عراق کمرنگ شده و ترکیه به رقیب بزرگ ما در صادرات مرغ و ماهی تبدیل شده است زیرا قیمت تمام شده ترکیه کمتر است ضمن آنکه ترکیه در تولید محصول دام و طیور بسیار صنعتی و علمی عمل می کند.

یوسف خانی گفت: تا زمانی که ترکیه در صادرات این محصولات قوی عمل می کند، کشورهای افغانستان، روسیه و عراق رغبت و تمایل زیادی برای خرید از ما ندارند.

وی همچنین درباره افزایش نرخ دلار و تاثیر این مسئله بر روی صادرات نیز اظهار داشت: افزایش نرخ دلار مقطعی است که البته این افزایش مقطعی بی تاثیر روی بحث صادرات نیست، رقیب بزرگ و جدی ما در صادرات دام و طیور ترکیه است و در صورت آنکه صادرات ما با کیفیت بیشتری صورت گیرد و ترکیه نیز از  صادرات تخم مرغ و مرغ عقب نشینی کند، خرید محصولات کشورهای همسایه از ما افزایش پیدا می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]