اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200355464

مجری طرح چغندرقند و نیشکر کشور خبر داد

تحویل 5,5 میلیون تن چغندرقند به کارخانه‌ها

کد: 13950923200355464

https://goo.gl/rSeQtQ

، تهران , (اخبار رسمی): تاکنون پنج میلیون و 500 هزار تن چغندرقند تحویل کارخانه‌ها شده و این در حالی است که برداشت این محصول همچنان ادامه دارد.

تحویل 5,5 میلیون تن چغندرقند به کارخانه‌ها

خسارت 100 درصدی به 2000 هکتار از مزارع کشت پاییزه چغندرقند در سه استان کشور وارد شده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا یزدانی مجری طرح چغندرقند و نیشکر کشور درباره وضعیت برداشت چغندرقند و نیشکر در سال جاری گفت: تاکنون بیش از پنج میلیون و 500 هزار تن چغندرقند تحویل کارخانه‌های قند شده که در مقایسه با سال گذشته از رشد 17 درصدی برخوردار است.

وی افزود: دو میلیون و 800 هزار تن نیشکر نیز برداشت و تحویل کارخانه‌ها شده که در مقایسه با سال گذشته میزان برداشت از رشد 122 درصدی برخوردار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که برداشت چغندرقند و نیشکر همچنان ادامه دارد، دستیابی به عدد تولید شش میلیون تنی چغندرقند و تحقق تولید بیش از یک میلیون و 600 هزار تن شکر در کشور فراهم خواهد شد.

مجری طرح چغندرقند و نیشکر کشور درباره سرمای بی‌سابقه و یخبدان حادث‌شده در اوایل آذرماه سال جاری و اثرات آن بر محصول چغندرقند ادامه داد: سرمای بی‌سابقه باعث بروز خسارت‌هایی در مزارع کشت پاییزه استان‌های خراسان‌های رضوی و شمالی و استان گلستان شد.

یزدانی تصریح کرد: بیش از دوهزار هکتار از اراضی استان‌های فوق دچار خسارت 100 درصدی شد که به‌دلیل اهمیت طرح خوداتکایی شکر به‌ویژه توسعه کشت پاییزه چغندرقند توجه و اقدام عاجل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در ارزیابی و پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان را خواستاریم.

وی از همکاری کارخانه‌های قند در تحویل سریع محصول تولیدی چغندرکاران تقدیر کرد و یادآور شد: کارخانه‌ها برای جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان به سرعت محصول چغندرقند را دریافت و نسبت به استحصال شکر هرچه سریع‌تر اقدام کردند؛ زیرا اهمال آنها می‌توانست باعث مشکلات شدیدی برای کشاورزان شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]