اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950924200925517

در کنفرانس دکو 2016 عنوان شد

ارزش اقتصادی بازار مبلمان ایران 5 میلیارد دلار است

کد: 13950924200925517

https://goo.gl/CX3mA6

، تهران , (اخبار رسمی): نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته(دکو 2016 ) با حضور علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و چند تن از مقامات کشور برگزار شد.

ارزش اقتصادی بازار مبلمان ایران 5 میلیارد دلار است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی یزدانی در نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته(دکو 2016 ) افزود: صنعت مبلمان کشور از مهمترین شاخصه‌های صنایع کوچک و متوسط محسوب می شود که با اشتغالزایی بالا بازده اقتصادی مناسبی دارد.

وی ادامه داد: امروز کشور عراق بیش از 70 درصد مبلمان مورد نیاز خود را از ترکیه تامین می کند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران می تواند با برنامه ریزی لازم از این بازار بهره گیرد.

یزدانی با بیان اینکه اکنون حدود 226 واحد عمده تولیدکننده مبلمان در کشور فعالیت دارند، اظهار کرد: همچنین بیش از 46 هزار واحد تولیدی صنفی رسمی و غیر رسمی فعالیت دارند که هشت درصد اشتغال و تولید را در بخش صنعت و معدن تشکیل می دهد.

وی گفت: کشورهای امارات، چین، کانادا، آمریکا، لهستان، بلژیک و دانمارک تولید کنندگان اصلی مبلمان در جهان هستند و 54 درصد مبلمان دنیا توسط این کشورها تولید می شود.

یزدانی با بیان اینکه سرانه مصرف مبلمان در ایران کمی بالاتر از میانگین جهانی است، افزود: در سال 2015، 440 میلیارد دلار مبلمان در دنیا تولید شده است و سرانه مصرف مبلمان در کشورهای توسعه‌یافته 223 دلار و میانگین جهانی آن 64 دلار است.

دبیر کنفرانس دکو 2016 نیز در این مراسم با اشاره  به بیانات مقام معظم رهبری درباره ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار امیدواری کرد برگزاری نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان ایران، زمینه و فرصت مناسبی را برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این صنعت فراهم کند.

مظفر علیخانی گفت: در شرایط اقتصادی کنونی و افزوده شدن سایر کشورهای جهان به سازمان تجارت جهانی و نیز گسترش تجارت بین المللی برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند در راستای رشد اقتصادی کشور و توسعه صادرات نقش بسزایی ایفا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]