اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950924201045517

قیمت منطقی هندوانه شب یلدا 1700 تومان

کد: 13950924201045517

https://goo.gl/UX3Gae

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت کشاورزی از تولید و عرضه مناسب هندوانه شب یلدا خبر داد و گفت: حداکثر قیمت منطقی این محصول برای مردم کیلویی حدود 1700 تومان است.

قیمت منطقی هندوانه شب یلدا 1700 تومان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق اصناف ایران، حسن خدنگی گفت: سالانه حدود چهار میلیون و 300 هزار تن هندوانه در کشور تولید می‌شود که میزان تولید مخصوص پاییزه که عمده مصرف آن برای شب یلدا است به حدود 240 هزار تن می‌رسد و هیچ مشکلی برای تامین هندوانه شب یلدا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هندوانه ویژه شب یلدا عمدتا در استان‌های هرمزگان، خوزستان، فارس، جنوب کرمان و بوشهر تولید می‌شود، ادامه داد: هر کیلوگرم هندوانه درجه یک حدود 700 تومان از تولیدکنندگان خریداری می شود و در مراکز عمده‌فروشی کیلویی حدود 1200 تومان عرضه می‌شود که با این وضعیت قیمت منطقی هرکیلوگرم هندوانه درجه یک نهایتا 1700 تومان است.

خدنگی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه تولید عرضه و حمل و نقل هندوانه شب یلدا وجود ندارد، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان میوه و تره‌بار شهرداری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازار شب یلدا به صورت کامل رصد می‌شود و تغییرات لازم اعمال خواهد شد.

مدیر کل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بهترین عامل برای انتخاب هندوانه کیفی شب یلدا محل تولید و رقم این محصول است که هم اکنون بهترین نوع هندوانه محصول تولیدی در مناطق جنوبی به ویژه رقم کریمسون استان هرمزگان است که به اصطلاح به همان هندوانه‌های دو رنگ گفته می‌شود. همچنین یکی از علائم رسیدگی هندوانه این است که دنباله این محصول که به بوته وصل می شود به رنگ زرد در می‌آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]