اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929202705464

رئیس سازمان چای کشور خبرداد

فروش 24 هزار تن چای خشک تولیدی امسال

کد: 13950929202705464

https://goo.gl/NpPD3e

، تهران , (اخبار رسمی): در سال جاری 31 هزار تن چای خشک در کشور تولید شد که تاکنون 24 هزار تن آن به فروش رفته است و پیش‌بینی می‌شود در فصل زمستان و بهار مابقی آن به فروش برسد.

فروش 24 هزار تن چای خشک تولیدی امسال

193 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور درباره اختصاص تسهیلات به‌زراعی و جاری به چایکاران و کارخانه‌ها گفت: از محل صندوق حمایت از صنعت چای کشور، مبلغ دو میلیارد تومان تسهیلات جاری به چایکاران اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای هر هکتار، یک میلیون و 600 هزار تومان با سود چهار درصد وام تعلق گرفت که به تدریج تا 30 میلیارد تومان به اعضای این صندوق که حدود 85 درصد از بهره‌برداران چای را تشکیل می‌دهند، اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: این وام دارای کارمزد چهار درصد و برای هزینه‌های جاری چایکاران خواهد بود و کارخانه‌ها نیز می‌توانند دوبرابر سرمایه‌شان تسهیلات دریافت کنند.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: تسهیلات مربوط به به‌زراعی نیز از هفته جاری آغاز می‌شود و مشکلی از لحاظ اعتبارات نداریم؛ زیرا پول آن در حساب سازمان چای است.

روزبهان تصریح کرد: این تسهیلات برای چایکاران بدون بهره، اما برای کارخانه‌ها با سود چهار درصد خواهد بود.

وی یادآور شد: چایکاران و کارخانه‌ها درخواست‌های خود را به این سازمان اعلام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر فصل زمستان این تسهیلات اختصاص یابد.

تاکنون 193 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است

روزبهان درباره مطالبات چایکاران نیز تأکید کرد: کل بهای خرید تضمینی برگ سبز چای 234 میلیارد تومان بود که به تدریج پرداخت مطالبات انجام شد، به‌گونه‌ای که تاکنون 193 میلیارد تومان از این مطالبات به حساب چایکاران واری زشده است که این مبلغ معادل 83 درصد از کل مبلغی است که باید پرداخت شود.

وی اظهار داشت: دولت تمامی قدرالسهم 62 درصدی خود را برای پرداخت مطالبات واریز کرده است و مابقی این عدد باید از طریق کارخاه‌ها تأمین شود.

روزبهان اضافه کرد: در سال جاری 31 هزار تن چای خشک در کشور تولید شد که از این مقدار حدود 24 هزار تن آن به‌صورت کامل به فروش رفته است؛ یعنی بیش از 70 درصد چای تولیدشده سال جاری تاکنون به فروش رفته است.

وی همچنین گفت: زمستان و به‌دنبال آن فصل بهار از پرفروش‌ترین زمان‌هایی است که چای خشک تولیدشده مشتریان خاص خود را دارد؛ بنابراین با فروش بیش از 70 درصدی چای خشک تولیدشده پیش‌بینی نمی‌شود که دیگر چای سنواتی داشته باشیم.

رئیس سازمان چای کشور بیان کرد: چای ایرانی فاقد هرگونه سم و مواد افزودنی دیگر بوده و مشتریان خاص خود را دارد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که کل 31 هزار تن چای خشک تولیدشده در کشور به فروش برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]