اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929202745517

فعالیت سه هزار واحد صنفی غیرمجاز در بازار لاستیک و روغن

تاریخ انقضای لاستیک را هنگام خرید چک کنید

کد: 13950929202745517

https://goo.gl/QszODr

، تهران , (اخبار رسمی): اکنون سه هزار و 200 واحد صنفی دارای مجوز در صنف لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران مشغول به فعالیتند و معادل همین تعداد واحد صنفی غیرمجاز در این صنف فعالیت می‌کنند.

تاریخ انقضای لاستیک را هنگام خرید چک کنید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، شیرین شوکت فدائی نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: در حوزه تداخل صنفی نیز تاکنون بیش از 600 واحد صنفی شناسایی شده‌ است که مجوز فعالیتشان را از اتحادیه‌های دیگر دریافت کرده‌اند اما در حوزه صنف لاستیک، روغن و فیلتر فعالیت می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، عرضه محصولات تقلبی و بی‌کیفیت را تضییع حقوق مصرف‌کنندگان دانست و گفت: این محصولات که عموما‌ در واحدهای زیرپله‌ای و بدون مجوز و با هزینه کمتر تولید می‌شوند، رقابت در بازار را تحت تأثیر قرار داده و تولیدکنندگان را با مشکلاتی جدی روبرو می‌کنند.
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از محصولات بی‌کیفیت در واحدهای صنفی فاقد مجوز فعالیت عرضه می‌شود، در مورد عرضه لاستیک های تاریخ گذشته نیز گفت: معمولا در واحدهای صنفی دارای پروانه، چنین تخلفاتی انجام نمی شود و غالبا واحدهای بدون پروانه و دست فروش ها چنین لاستیک هایی را در بازار عرضه می کنند.
شوکت فدائی گفت: با توجه به این که تولید لاستیک به دستگاه هایی خاص نیاز دارد، موضوع تقلبی و تولید زیرپله ای شامل این محصول نمی شود و همه لاستیک های موجود در بازار، در کارخانه ها تولید می شود؛ از طرف دیگر، کارخانه ها نیز ملزم به درج تاریخ تولید و انقضا روی محصول هستند؛ بنابراین، خریداران لاستیک حتما در زمان خرید باید به تاریخ تولید و انقضای لاستیک توجه کنند.
وی تاریخ انقضای لاستیک های داخلی را پنج سال و تاریخ انقضای لاستیک های خارجی را دو سال ذکر کرد و گفت: در کنار تاریخ انقضا، نگهداری از لاستیک نیز موضوع مهمی است؛ به عنوان نمونه اگر لاستیک در زمان ترخیص در گمرک بخواهد ماه ها زیر آفتاب بماند، به طور قطع از کیفیت آن کاسته می شود، حتی اگر تاریخ مصرف آن لاستیک نگذشته باشد.
شوکت فدایی همچنین به برگزاری نشست هفته گذشته بررسی راهکارها و برنامه‌های مقابله با عرضه محصولات تقلبی و بی‌کیفیت در اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن اشاره کرد و گفت: در این نشست نمایندگانی از دستگاه‌های ذیربط از جمله اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان های استاندارد، تعزیرات حکومتی، حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و انجمن پالایشگاه‌های روغن ایران حضور داشتند.
به گفته وی، در نشست یادشده رئیس اتحادیه لاستیک و روغن همکاری و مشارکت همه بخش‌ها برای حذف محصولات بی‌کیفیت و تقلبی از بازار لاستیک، روغن و فیلتر خودرو را خواستار شد.
وی با بیان اینکه، اتحادیه مصمم است با ساماندهی وضعیت بازار، مانع از فعالیت واحدهای متخلف و عرضه محصولات بی‌کیفیت و فاقد استاندارد شود، گفت: براساس برنامه‌های اتحادیه لاستیک و روغن، گشت‌های بازرسی مشترک اتحادیه و دستگاه‌های ذیربط، برای سالم‌سازی بازار مأموریت خود را آغاز کرده‌اند و با همه تخلفات برخورد می‌کنند.
شوکت‌فدائی گفت: فعالیت ‌واحدهای صنفی بدون مجوز و یا دارای مجوز از صنف دیگر، عرضه محصولات بی‌کیفیت و تقلبی، گران و کم فروشی، نداشتن تخصص و عدم ارائه خدمات کیفی و هرگونه اقدام و رفتاری که موجب ضایع شدن حقوق مصرف‌کنندگان شود، از نظر اتحادیه تخلف صنفی محسوب شده و با آن برخورد جدی می‌شود.
وی افزود: در این زمینه اتحادیه مجموعه‌ای از خدمات نرم‌ و سخت‌افزاری را تعریف کرده که در اختیار اعضای خود قرارخواهد داد و از طرفی در برنامه‌ای مجزا با رصد روزانه بازار قصد دارد فعالان غیرقانونی را از بازار حذف کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]